کد خبر: 29355
تاریخ انتشار: سه شنبه, 27 تیر 1396 - 22:34

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

با مشارکت مردم فرهنگی استان سمنان صورت گرفت

اهدای بیش از 33 هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های استان سمنان

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از اهدای بیش از 33 هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در طرح  جمع آوری کتابهای مازاد منازل و دستگاه های اجرایی خبر داد
اهدای بیش از 33 هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های استان سمنان

.به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی سمنان، طرح جمع آوری کتابهای مازاد منازل و دستگاه های اجرایی استان از 10 تیرماه سالجاری آغاز شده است.

 نورعلی غلامحسین نیا سماکوش، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با تأکید بر لزوم ترویج سنت اهدای کتاب اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون با مشارکت مردم فهیم استان 33  هزار و 372 جلد کتاب در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده است.

وی با اشاره به لزوم تقویت منابع مطالعاتی در استان افزود: مطالعه یکی از بهترین راهکارهای مهار و حل معضلات اجتماعی بوده و عنصری تأثیرگذار در ارتقاء علم و آگاهی جامعه بشری است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان بیان داشت: تقویت کتابخانه‌های عمومی استان چه ازلحاظ فیزیکی و چه ازلحاظ منابع، در اولویت قرار دارد و اهدای این مجموعه کتاب گامی در راستای تقویت مجموعه کتابخانه های عمومی شهری و روستایی  است.

سماکوش با اشاره به اینکه جشنواره اهدای کتاب  امسال با اهدای کتاب از طرف استاندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان کلید خورد و تا اول آبان ادامه دارد، افزود: در این جشنواره تاکنون 10 هزار  340 نسخه  کتاب توسط دستگاه های اجرایی و 23 هزار و 32 جلد کتاب نیز توسط اشخاص حقیقی و حقوقی به کتابخانه های عمومی استان اهدا شده است .

وی با بیان اینکه اهدای کتاب به کتابخانه ها منحصر به برگزاری جشنواره و یا مناسبت های خاصی نیست، ادامه داد: علاقه مندان می توانند در تمام طول سال با مراجعه به کتابخانه های عمومی اقدام به اهدای کتاب کنند.

سماکوش به بالا بودن قیمت کتاب اشاره کرد و افزود: هدیه کتاب، از جمله بهترین کارهای خیر است که فرصت بهره مندی عموم شهروندان از کتاب های مختلف را به صورت رایگان فر اهم می کند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: