کد خبر: 40515
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 13 آذر 1398 - 14:37

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

استاندار تهران ؛

ترویج کتاب و کتابخوانی وظیفه و رسالت اصلی کتابداران است

منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
استاندار تهران در پیامی به کتابداران استان، جذب سرمایه های اجتماعی و ارتقاء زیست فرهنگی جامعه را تاثیرگذارترین وظیفه کتابداران در جامعه عنوان کرد .
ترویج کتاب و کتابخوانی وظیفه و رسالت اصلی کتابداران است

به گزارش لیزنا، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی تهران در پیامی ایام گرامیداشت روز کتاب، کتاب خوانی و کتابدار را تبریک گفت. متن پیام وی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ترویج کتاب و کتابخوانی وظیفه و رسالت اصلی دست اندرکاران فرهنگ و دانش جامعه است.

بنابراین کتابداران رکنی مهم در کنار اعضاء به کتابخانه ها اصالت و اعتبار می بخشند و در جذب سرمایه های اجتماعی و ارتقاء زیست فرهنگی جامعه تاثیر گذارند به طوری که کتابخانه های عمومی، در رویکرد جدید به عنوان پایگاه های اجتماعی جامعه، در صف اول «جهاد فرهنگی» قرار دارند.

اولویت حمایت های فرهنگی نهاد کتابخانه ها بر مناطق آسیب خیز کشور معین شده است و به تبع آن، همت و تلاش اداره کل کتابخانه های استان تهران برنامه ریزی شایسته ای را رقم زده است؛ اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در شهرستان بهارستان جهت ارتقای سواد اجتماعی و سبک زندگی شهروندان و نیز نوسازی و بازگشایی هم زمان چهار کتابخانه عمومی که با اقبال بی نظیر مردم در عضویت و مراجعه به کتابخانه ها همراه بود، اقداماتی درخور تقدیر هستند و آینده روشنی را در اثرگذاری اجتماعی نوید می دهند.

در روزگاری که کتابدار به واسطه عناوینی چون «مشاور امین» در اذهان جامعه تکریم می شود پرچم تفکر و معرفت بر فراز کتابخانه های عمومی همواره برافراشته خواهد بود و کتابداران همواره آینه گردان این معرفت و بالندگی خواهند بود.

انوشیروان محسنی بندپی

استاندار تهران

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: