کد خبر: 40708
تاریخ انتشار: سه شنبه, 10 دی 1398 - 08:54

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

با قرائت پیام دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور؛

کتابخانه عمومی «۹ دی» افتتاح شد

منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
آیین افتتاح کتابخانه عمومی «۹ دی» شهرستان مشهد با قرائت پیام دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور توسط مدیر کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.
کتابخانه عمومی «۹ دی»  افتتاح شد

به گزارش لیزنا، آیین افتتاح کتابخانه عمومی «۹ دی» شهرستان مشهد با قرائت پیام دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور توسط مدیر کل کتابخانه های عمومی استان و با حضور محمد صادق براتی، مدیرکل گردشگری و مدیریت امور زیارت استانداری خراسان رضوی؛ احمد ریواده، معاون سیاسی امینتی معاون استاندار و فرماندار مشهد؛ حجت الاسلام مروجی، عضو هیات امنا انجمن خیرین کتابخانه ساز خراسان رضوی، حجت الاسلام موحدی، معاون سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی؛ حجت فرقانی، شهردار منطقه ۳ مشهد مقدس؛ حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و خانواده های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم برگزار شد.

حجت السلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ضمن گرامیداشت سالروز حماسه یوم الله ۹ دی توجه و اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی کشور را رفع محرومیت های فرهنگی در مناطق محروم و کم برخوردار عنوان کرد و گفت: امروز مردم در راهپیمایی باشکوه سالروز حماسه نهم دیماه نشان دادند که ذره ای از آرمان های انقلاب اسلامی در تبعیت از ولایت فقیه کوتاه نیامده اند و افتتاح این کتابخانه در منطقه ای محروم و کم برخوردار در مشهد مقدس کوچکترین قدم نهاد کتابخانه های عمومی در مسیر تقدیر از بصیرت و آگاهی این ملت بزرگ و ولایتمدار است.

در ابتدای این مراسم متن پیام دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به مناسبت افتتاح کتابخانه عمومی "۹ دی" قرائت شد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

ملتی که بصیرت دارد، مجموعه جوانان یک کشور وقتی بصیرت دارند، آگاهانه حرکت می‌کنند و قدم برمی‌دارند. همه تیغ‌های دشمن در مقابل آنها کند می‌شود. بصیرت این است. بصیرت وقتی بود، غبارآلودگی فتنه نمی‌تواند آنها را گمراه کند؛ آنها را به اشتباه بیندازد. مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

ملت غیرتمند، دین مدار و بصیر ایران اسلامی، با حضور آگاهانه، مقتدارنه و برخاسته از تعهد دینی در حماسه جاویدان نهم دی ۱۳۸۸، ضمن تجدید بیعت با آرمان های الهی پیشوای فقید انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (رضوان الله علیه) و خلف صالح ایشان، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، برگ زرینی را در صحیفه ماندگار انقلاب رقم زدند. درایت، مدیریت و رأفت معظّم له در آن مقطع سرنوشت‌ساز، زمینه‌ساز صیانت از نظام اسلامی و حفظ و تداوم میراث شکوهمند امام راحل و شهیدان والامقام شد.

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مفتخر است در سالروز این حماسه و بیداری شگفت و در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با هدف رفع محرومیت از مناطق کم‌ برخوردار و حاشیه‌ای شهر مشهد مقدّس، کتابخانه عمومی ۹ دی را در استان خراسان رضوی افتتاح کند.

این رویداد فرهنگی، تجلی روشن این واقعیت است که در آستانه گام دوم انقلاب اسلامی، فرزندان این سرزمین، با دسترسی به کتابخانه، به عنوان پایگاه دینی، فرهنگی و اجتماعیِ مطمئن و قابل اعتماد برای تعالی، از نعمت استفاده از کتاب‌های متنوع بهره‌مند شده و با بصیرت‌ افزایی، آماده ایفای نقش دوران‌ساز خود در آینده کشور می‌شوند.

از درگاه خداوند مهربان، رشد و شکوفایی ایران اسلامی و ملت عزیز و کتابخوان را خواستارم.

و من الله التوفیق

علیرضا مختارپور

دبیرکل

۹ دی ماه ۱۳۹۸

 در ادامه این مراسم معاون گردشگری و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی نیز با تقدیر و تشکر از همت و تلاش مجموعه اداره کل کتابخانه های عمومی و هیئت امنای مسجد امام حسن مجتبی(ع) که زمینه ایجاد کتابخانه در یکی از مناطق محروم مشهد را فراهم کرده اند گفت: رشد و توسعه هر مجموعه ای در گرو بصیرت و آگاهی و دانش افزایی است و یکی از وظایف مهم ما در حوزه کتاب و کتابخوانی توسعه کتابخانه های عمومی به عنوان مراکز بصیرت افزایی است.

محمد صادق براتی ادامه داد: هرچه انس با کتاب و کتابخوانی بیشتر شود زمینه رشد جامعه اسلامی بیشتر فراهم خواهد شد و فعالیت کتابخانه عمومی همراه با مسجد نقطه قوت فعالیت کتابخانه است.
وی ادامه داد: در آستانه ۴۱ سالگی انقلاب اسلامی به ادعای دشمنان انقلاب قرار بود این انقلاب جشن ۴۰ سالگی خود را نبیند ولی اکنون در گام دوم انقلاب همه ما آرزو می کنیم که روزی پرچم این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن حضرت حجت، امام عصر(عج) برسانیم.
وی تاکید کرد: با درایت و رهبری مدبرانه رهبر معظم انقلاب این انقلاب روز به روز رشد می کند و به اهداف والای خود نزدیکتر می شود.
براتی یادآور شد: استان خراسان رضوی به لطف الهی یکی از استان های الگوی کشور در امنیت و فعالیت های اقتصادی است و در حال حاضر مثلث اقتصادی استان با ارائه پیوست فرهنگی توانسته است تاثیرات بسیار خوب و مدونی در استان داشته باشد.
معاون گردشگری و مدیریت زائرین استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه امروز یک جنگ اقتصادی را در کشور شاهد هستیم که توسط دشنمان انقلاب بر کشور تحمیل شده است آگاهی و بصیرت و زمان سنجی مردم را نقطه اتکای کشور برای گذر از این پیچ تاریخی انقلاب عنوان کرد.

حجت الاسلام محمد تقی شریعتی، امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) مشهد نیز آغاز فعالیت کتابخانه عمومی در محله شهید بهرام خزانه داری را در سالروز حماسه نهم دی ماه باعث خوشحالی و مسرت دانست و ابراز امیدواری کرد این کتابخانه منشا  خیر و برکت و تربیت بزرگان و علما در آینده باشد.

در ادامه این مراسم از ۲۰۰ جلد کتاب اهدایی پدر شهید مدافع حرم محمدجواد محمدی مفرد به کتابخانه عمومی ۹ دی مشهد رونمایی شد.

شایان ذکر است کتابخانه « ۹ دی» در فضایی به وسعت ۲۵۰ متر در طبقه سوم مسجد امام حسن مجتبی(ع) در خیایان رسالت مشهد مقدس با همکاری و همراهی هیات امنای مسجد و واگذاری حق انتفاع ۱۰ ساله به بهره برداری می رسد و اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز برای تجهیز این کتابخانه بیش از ۲ میلیارد ریال اقلام کتابخانه ای از جمله میز و صندلی و قفسه اختصاص داده است.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: