کد خبر: 40757
تاریخ انتشار: شنبه, 21 دی 1398 - 12:01

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر حمیدیا عنوان شد؛

کتابخانه پروین اعتصامی یزد بهمن ماه به صورت رسمی بهره‌برداری می‌شود

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد
در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر حمیدیا که در کتابخانه‌ عمومی حضرت زهرا(س) این شهر برگزار شد، مقرر شد کتابخانه پروین اعتصامی در بهمن ماه سال 98 به صورت رسمی به بهره‌برداری ‌برسد.
کتابخانه پروین اعتصامی یزد بهمن ماه به صورت رسمی بهره‌برداری می‌شود

به گزارش لیزنا، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر حمیدیا با حضور امیر شاکری، شهردار این شهر؛ محمدحسین پاکدل، بخشدار مرکزی یزد؛ سیدحبیب دشتی، رئیس شورای شهر حمیدیا و محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان یزد در کتابخانه برگزار شد.

رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد در ابتدای این جلسه گزارشی از برنامه‌های اداری و مالی ابتدای سال 98 تاکنون را ارائه و ابراز امیدواری کرد شهردار جدید با رویکرد ویژه فرهنگی بیش از پیش یاریگر انجمن کتابخانه‌های عمومی حمیدیا باشد.

وی همراهی شهرداری و شورای اسلامی شهر حمیدیا با برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد در سال‌های گذشته را ستود و گفت: در سال‌های اخیر شهرداری حمیدیا، علاوه بر حمایت‌های خود از برنامه‌های نهاد، در بحث پرداخت سهم نیم‌درصد کتابخانه‌ها نیز بسیار چشمگیر و فراتر از تکلیف قانونی خود عمل کرده است.

امیر شاکری، شهردار حمیدیا نیز در این جلسه گفت: حمایت از توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها توسط مسئولان شهر ناشی از نگاه ویژه آنان به مقوله کتاب و کتابخوانی است و امیدوارم ما هم بتوانیم اقدامات مثبتی برای جذابیت هرچه بیشتر کتابخانه‌های شهر حمیدیا انجام دهیم و در ادامه این روند نیز توسعه فضای جدید و مناسب  کتابخانه پروین اعتصامی را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

وی از مسئولان کتابخانه‌های حضرت زهرا(س) و پروین اعتصامی خواست به عنوان مشاوران فرهنگی شهردار ارتباط تنگاتنگی با مجموعه شورای شهر و شهرداری داشته باشند.

بخشدار بخش مرکزی یزد و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر حمیدیا نیز در سخنانی کوتاه ضمن تقدیر از اقدامات مثبتی که در حوزه کتابخانه‌های عمومی در شهر حمیدیا صورت گرفته است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم برنامه‌های فرهنگی در روستاهای بخش مرکزی یزد بر پایه باورها و سنت‌های بومی مردم این مناطق توسعه یابد تا شاهد اقبال مردم و به ویژه جوانان روستاها به فعالیت‌های زیرساختی فرهنگی باشیم.

پاکدل افزود: در این میان فعالیت‌های کتابخانه‌محور به صورت ویژه می‌تواند به توسعه فرهنگی روستاها کمک کند و بر این باور هستیم کتابخانه، قلب فرهنگی روستا است.

وی ادامه داد: ساختمان کتابخانه پروین اعتصامی در زمینی به مساحت 450 مترمربع و با 300 مترمربع زیربنا در کنار فضای پارک عسکریه نجف‌آباد احداث شده است و پس از تکمیل، برای بهره‌برداری و تجهیز در قالب قرارداد حق انتفاع 40 ساله، به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان واگذار شده است.

سیدحبیب دشتی، رئیس شورای اسلامی شهر حمیدیا نیز از عزم جدی مسئولان این شهر برای پیشرفت و اعتلای کتابخانه‌ها گفت و خاطرنشان کرد: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر حمیدیا برای پیشبرد اهداف کتابخانه‌ها، آماده هرگونه همکاری و همراهی است و اتمام ساخت و تجهیز کتابخانه پروین اعتصامی، شاهد این مدعا است که ان‌شاءلله در بهمن ماه سال جاری به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

در پایان این جلسه مصوباتی نیز به تصویب اعضای انجمن رسید.

افتتاح رسمی کتابخانه پروین اعتصامی در بهمن ماه سال جاری، اصلاح روشنایی پارک عسکریه جنب کتابخانه پروین اعتصامی، راه‌اندازی وای فای رایگان در این کتابخانه جدیدالتأسیس و اختصاص  مبلغ 200 میلیون ریال از محل اعتبارات شهرداری حمیدیا برای خرید منابع کتابخانه‌ای از نمایشگاه کتاب یزد از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: