کد خبر: 4834
تاریخ انتشار: جمعه, 09 ارديبهشت 1390 - 14:58

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

نمایشگاه کتاب

افزایش 25 درصدی حضور ناشران دانشگاهی در نمایشگاه کتاب

طبق آخرین آمار، حضور ناشران در بخش دانشگاهی نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است و اکنون 548 ناشر با 20 هزار عنوان کتاب در این بخش ثبت‌نام کرده‌اند.

 

به گزارش لیزنا به نقل از مهر، رئیس ستاد اجرایی حوزه ناشران دانشگاهی نمایشگاه کتاب تهران گفت: حضور ناشران در بخش دانشگاهی نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است. اکنون 548 ناشر با 20 هزار عنوان کتاب در بخش دانشگاهی نمایشگاه ثبت نام کرده‌اند، بخش قابل توجهی ازعناوین کتاب‌ها جدید است که مربوط به سال 89 و یا حداکثر مربوط به 3 سال گذشته است و برخی از کتاب‌ها برای اولین‌بار در نمایشگاه عرضه می‌شود.

علی‌اکبر تورانیان افزود: ستاد ناشران دانشگاهی با تمام توان و همت خود سعی داشته فضایی متفاوت از سال‌های قبل ایجاد کند و علاوه بر عرضه کتاب ، تعاملات گسترده ای ایجاد کنیم، قصدمان این است با موسسات خارجی شرکت کننده نیز بتوانیم نشست‌هایی در جهت تبادل نظر و استفاده از روشهای نوین در صنعت نشر داشته باشیم.

رئیس ستاد اجرایی حوزه ناشران دانشگاهی نمایشگاه کتاب تهران درباره اهداف این دوره از نمایشگاه بیان کرد: یکی از اهداف این دوره از نمایشگاه ارتقای صنعت نشر است و اجتماع ناشران داخلی و خارجی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرصت خوبی به ما داده تا بتوانیم با برگزاری جلسات تخصصی از مجموع تجربیات ناشران برای ارتقا صنعت نشر استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: همه ساله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بن‌هایی را در اشکال کاغذی  و یا کارت الکترونیک از طریق مراکز علمی و دانشگاهی به دانشجویان و اساتید ارائه می‌دهد که به شکل یارانه‌ای است و دانشجویان و اساتید می‌توانند از این امکانات استفاده کنند. تخفیف‌هایی هم از طرف خود ناشران دانشگاهی به عموم بازدیدکنندگان تعلق می‌گیرد که حداقل 10 درصد از قیمت کتاب است و از طرفی با همت ناشران دانشگاهی سعی شده است بیشتر کتاب‌های نایاب که در روزهای عادی در بازار کتاب یافت نمی‌شود در این نمایشگاه به راحتی در اختیار عموم قرار گیرد.

تورانیان در پایان گفت: در ستاد اجرایی حوزه ناشران دانشگاهی همایش‌های جنبی نیز برگزار خواهد شد که در آن مشکلات حوزه نشر بررسی می‌شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: