کد خبر: 4902
تاریخ انتشار: سه شنبه, 13 ارديبهشت 1390 - 19:16

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

نمایشگاه کتاب

ابراز امیدواری رئیس‌جمهور درباره اختصاص فضای بهتر به نمایشگاه

رئیس جمهور در آیین گشایش بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ابراز امیدواری کرد که با همکاری همه نهادهای درگیر در برگزاری نمایشگاه و نیز کمک دولت، فضای مناسبی برای برپایی این نمایشگاه در تهران فراهم شود.

به گزارش لیزنا به نقل از مهر، بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دقایقی پیش با حضور محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور در محل مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران گشایش یافت.

در مراسم افتتاحیه نمایشگاه، احمدی‌نژاد در سخنانی با تأکید بر جایگاه کتاب در تبادل افکار و اندیشه‌ها، ابراز امیدواری کرد، به جای نمایشگاه‌های اقتصادی گوناگون که در سطح کشور برگزار می‌شود، نمایشگاه‌های کتاب تهران در سطحی وسیع‌تر و با حضور نمایندگان گروه‌های مختلف فکری و فرهنگی کشور برگزار شود.

وی همچنین صرف بیش از یک هزار و 200 میلیارد دلار از بودجه کشورهای مختلف را برای خرید و فروش سلاح در جهان تأسف‌بار خواند و افزود: ای کاش این بودجه‌ها جای خود را به خرید کتاب می‌داد.

احمدی‌نژاد همچنین در سخنانش در خصوص فضای نمایشگاه کتاب تهران ابراز امیدواری کرد که با همکاری همه نهادهای درگیر در این خصوص و نیز کمک دولت فضایی مناسب برای برپایی این نمایشگاه در تهران فراهم شود.

در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران، همچنین سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی گزارشی از اقدامات انجام شده برای برپایی این نمایشگاه ارائه کرد و با اشاره به تعداد زیاد بازدیدکنندگان این نمایشگاه، آن را وسیع‌تر از مهم‌ترین نمایشگاه‌های سطح اول جهان از جمله فرانکفورت توصیف کرد.

حسینی همچنین با ذکر برخی نتایج یک نظرسنجی که سال گذشته توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات درباره نمایشگاه 89 صورت گرفته، ابراز امیدواری کرد، نمایشگاه امسال کارنامه موفقی نسبت به دوره گذشته کسب کند.

در مراسم امروز همچنین بهمن دری، معاون فرهنگی وزیر ارشاد و رئیس نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به شعار نمایشگاه (ارتقای معرفت دینی و بصیرت فرهنگی در سال جهاد اقتصادی) بر لزوم حمایت از انتشار کتاب‌های فاخر و دینی در کشور تأکید و نمایشگاه کتاب امسال را آوردگاه و مانوری بزرگ برای نشان دادن وجهه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد.

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: