کد خبر: 4950
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 15 ارديبهشت 1390 - 11:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

نمایشگاه کتاب

چیتگر مکانی مناسب برای نمایشگاه کتاب است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ارسال نامه ای به رئیس جمهور برای ساخت محلی دائمی جهت برگزاری نمایشگاه های فرهنگی از جمله کتاب خبر داد و "چیتگر" را مکانی مناسب برای این کار دانست.

به گزارش لیزنا به نقل از مهر، سیدمحمد حسینی که عصر چهارشنبه برای بازدید از نمایشگاه کتاب تهران به مصلای امام خمینی (ره) آمده بود در جمع خبرنگاران از حضور هیئت های مختلف خارجی در نمایشگاه خبر داد و گفت: فردا یک هیئت عراقی و در چند روز آینده هم هیئت های از مصر و چند کشور دیگر به نمایشگاه می آیند.

وی ارزیابی اش از نمایشگاه امسال را اینگونه بیان کرد: ناشران در مقایسه با سال های قبل زودتر در مصلی مستقر شده اند و نظم خوبی حاکم است.

حسینی درباره وعده رئیس جمهور برای اختصاص فضایی برای نمایشگاه کتاب تهران تاکید کرد: من امروز نامه ای را به رئیس جمهور دادم و اعلام کردم که اگر زمین در اختیار ما قرار گیرد، می توانیم به سرعت آن را بسازیم تا از سال آینده مشکل جا برای ناشران متعددی که داریم، برطرف شود.

وزیر ارشاد با اشاره به نمایشگاه های متعددی که در سطح کشور برگزار می شود بر لزوم ساخت محلی دائمی و در عین حال مناسب برای برپایی این نمایشگاهها تاکید کرد و افزود: البته جایی که در نظر گرفته می شود، باید مکان وسیعی باشد تا از نظر پارکینگ و دسترسی به ناوگان حمل و نقل عمومی مشکلی به وجود نیاید.

وی اضافه کرد: هم چیتگر می تواند جای خوبی باشد و هم در سمت جاده قم.

حسینی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه با توجه به خالی ماندن برخی غرفه های مصلی آیا قرار است ناشرانی که شرایط لازم را برای حضور در نمایشگاه کسب نکرده اند، سرانجام در نمایشگاه حضور می یابند؟ گفت: بلافاصله ناشران دیگری را جایگزین ناشرانی که نیامده اند، می کنیم.

وزیر ارشاد همچنین از رایزنی برای اختصاص تسهیلات بانکی کم بهره به فعالان عرصه چاپ و نشر در هیئت دولت خبر داد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: