کد خبر: 8289
تاریخ انتشار: یکشنبه, 10 ارديبهشت 1391 - 10:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

نمایشگاه کتاب

سرای اهل قلم نمایشگاه كتاب روزانه میزبان 5 نشست تخصصی است

مدیر كمیته فعالیتهای جنبی بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی كتاب گفت: روزانه 5 نشست تخصصی مرتبط با حوزه نشر در سرای اصلی اهل قلم در نمایشگاه برگزار می شود.

به گزارش لیزنا به نقل از ایرنا، علی شجاعی صائین گفت: همچون دوره های گذشته مباحث عمومی صنعت نشر ، نقد آثار ، وضعیت كتابخوانی در كشور از موضوعات مورد بحث در این نشستها خواهد بود.

وی به برگزاری روزانه 3 نشست در غرفه دیدار اشاره كرد و توضیح داد: در این غرفه كتابهای برگزیده جشنواره ها از قبیل كتاب فصل، گام اول، جایزه جلال آل احمد و پروین اعتصامی با حضور نویسندگان آن مورد نقد و ارزیابی قرار می گیرد.

به گفته شجاعی صائین حاصل این نشستها و جلسات همچون سال گذشته در قالب كتابی منتشر خواهد شد.

وی سالن كارنامه نشر را یكی دیگر از بخشهایی دانست كه در آن مباحث كتابخانه ای، كتابداری دیجیتالی در نشستهایی مورد بررسی قرار می گیرد .در این سالن 50 نشست و كارگاه با حضور دانشجویان رشته كتابداری برگزار می شود.

مدیر كمیته فعالیتهای جنبی نمایشگاه از برپایی 25 نشست تخصصی ( روزانه 2تا 3 نشست ) در سرای بین الملل این بخش خبر داد و افزود : توجه به بازار جهانی نشر ، ارتباطات صنعت نشر كشور با جهان خارج از ایران در نشستها مورد توجه است .

وی برنامه های سرای كودك و نوجوان امسال را متفاوت از سال گذشته عنوان و خاطر نشان كرد : حضور نویسنده و دانش آموزانی كه كتاب آن نویسنده را خوانده باشد در برنامه های این سرا گنجانده شده است ، در این نشستها گفت و گو میان خواننده كتاب با نویسنده به صورت چهره به چهره انجام می گیرد و نویسنده پاسخگوی سوالات مخاطبان خواهد بود .

شجاعی صائین نشستهای این سرا را روانه 2 تا 3 نشست و در مجموعه 25 نشست عنوان كرد.

وی در مورد فعالیتهای جنبی نمایشگاه گفت : امسال در سالن كتابهای كودك و نوجوان برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده است، در این برنامه ها كودكان از نزدیك می توانند با صنعت نشر و مسائل حاشیه ای آن آشنا شوند.

شجاعی صائین در مورد نشستهایی در خصوص خلیج فارس و اختصاص سالنی ویزه به آن در نمایشگاه امسال همچون سال گذشته گفت : با توجه به ساخت و ساز در محوطه مصلی و به دلیل كمبود فضا سالنی برای این موضوع نخواهیم داشت ،با توجه به خیزش اسلامی در منطقه و بحث بیداری اسلامی امسال بخشی را به این مهم اختصاص داده ایم.

* با تماس تلفنی می توان از محل استقرار ناشران خبردار شد

وی در مورد بخش و نحوه اطلاع رسانی به مخاطبان در نمایشگاه گفت : 6 ایستگاه در محوطه نمایشگاه در مكانهای اصلی در محوطه سالن ناشران عمومی ، دانشگاهی ، آموزشی ، كودك و نوجوان قرار دارد كه مراجعان می توانند از خدمات آن بهره مند شوند و به راحتی از محل استقرار ناشران آگاه شوند.

شجاعی صائین به توزیع نقشه های نمایشگاهی به مخاطبان اشاره كرد و گفت: حدود 200 نفر برای اینكار در نظر گرفته شده و این تعداد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است .

وی گفت : سال گذشته تجربه خوبی از اطلاع رسانی تلفنی به مخاطبان داشتیم ، امسال نیز 10 نفر مسئولیت اطلاع رسانی تلفنی را بر عهده خواهند داشت ،شماره های تماس مخاطبان با این افراد به زودی اعلام خواهد شد.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی كتاب از 13 تا 23 اردیبهشت ماه در مصلای تهران برگزار می شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: