کد خبر: 8360
تاریخ انتشار: سه شنبه, 12 ارديبهشت 1391 - 21:50

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

نمایشگاه کتاب

اميدوارم نمايشگاه كتاب به يك جشنواره عظيم فرهنگي بين ملل تبديل شود

اميدوارم با اهتمام شما نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران به يك جشنواره عظيم فرهنگي بين ملل تبديل شود.

به گزارش لیزنا به نقل از ايسنا، محمود احمدي نژاد عصر امروز در مراسم افتتاحيه بيست و پنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران با ابراز خرسندي از حضور دراين نمايشگاه و در اين محفل فرهنگي و ارزشمند ، گفت: نمايشگاه كتاب يك رويداد فرهنگي است كه همه ساله جمع كثيري از انديشمندان؛ هنرمندان و عالمان و صاحب‌نظران را گرد هم مي‌آورد و در واقع يك خط ارتباط و فصل مشتركي را بين آنها ايجاد مي‌كند.

رئيس جمهور با تشكر از شركت كنندگان ودست‌اندركاران نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران ادامه داد: اميدوارم با اهتمام شما نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران به يك جشنواره عظيم فرهنگي بين ملل تبديل شود.

رئيس جمهور در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با بيان اين كه انسان براي رسيدن به قله‌هاي سعادت نيازمند عواملي است، عامل اول را علم عنوان كرد و گفت: علم عاملي است كه باعث شكوفايي انسان مي‌شود. علم لازمه‌ي كمال و رسيدن به قله‌هاي سعادت است. رئيس جمهور عامل دوم را عشق عنوان كرد و گفت:انسان بدون عشق بي‌معني است. احمدي‌نژاد به اهميت عدالت در راستاي تحقق شكوفايي و سعادت انسان اشاره كرد و افزود: عدالت بستر ساز شكوفايي انسان است و در واقع شرايط و محيط مناسب را براي رشد انسان‌ها فراهم مي‌كند.

رئيس جمهور در ادامه سخنان خود با تاكيد بر اين كه علم و عشق و عدالت سه ركن و عامل شكوفايي انسان هستند، گفت: حقيقت انسان‌ها در هر كجاي عالم يكي است و در هر مقطعي از تاريخ خداوندحقيقت انسان‌ها را بر اساس يك اصل آفريده است. همه انسان‌ها بر اساس فطرت الهي آفريده شده‌اند.

احمدي‌نژاد افزود: زماني انسان به سعادت مي‌رسد كه تمام قيد‌ها و بندها برداشته شود، قيد و بند از خود، نژاد ، مليت ، تمايلات فردي ، جمعي و حتي قيد زمان و هر سه عامل علم و عشق و عدالت انسان‌ها را از قيود آزاد مي‌كند و در واقع اين سه عامل براي زدودن غبارهاست. احمدي‌نژاد با تاكيد بر اين كه كتاب يك ظرف است، ادامه داد : كتاب در واقع ظرف بيان، ثبت و انتقال علم و عشق و عدالت است و كتابي مي‌ماند كه بهره‌اي از علم حقيقي داشته باشد و يا نشاني از عشق و يا دعوت كننده به عدالت باشد و آثار ماندگار در تاريخ حداقل از يكي از اين سه عامل بهره يا بهره‌هايي بردند.

رئيس جمهور در ادامه سخنان خود هنر نمايشگاه كتاب را اين دانست كه مرزها و قيدها را بردارد و فرصتي را فراهم كند كه تمام انسان‌ها انديشمندان وعاشقان عدالت در يك فضاي زيبا و انساني با هم پيوند بخورند.

رئيس جمهور با بيان اين‌كه زماني بشر به سعادت مي‌رسد كه مرزها برداشته شود و انسان‌ها همديگر را دوست داشته باشند، به دنبال علم و عدالت باشند، گفت: نمايشگاه بين المللي كتاب تهران يك ظرفيت است و انشاء الله تبديل به يك جشنواره فرهنگي بين ملل خواهد شد به نحوي كه از همه ملل در آن حضور پيدا كنند و در يك فضاي آرماني و انساني با هم ارتباط برقرار كنند و در مسير كمال يار يكديگر باشند.

احمدي نژاد گفت: نمايشگاه كتاب بازكننده‌ي راه به سوي آينده براي ساختن فردايي بهتر براي بشر باشد، نمايشگاه كتاب يك ميعادگاه براي تمام عاشقان است. به گزارش ايسنا پيش از صحبت‌هاي رئيس جمهور حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و دري معاون فرهنگي وزير ارشاد به ايراد سخنراني پرداختند.

گفتني است در بيست وپنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران 4 هزار ناشر از ايران و 77 كشور جهان حضور دارند و 400 هزار عنوان كتاب ارائه شده است اين نمايشگاه با شعار ربع قرن جهاد فرهنگي در مصلاي تهران برگزار شده است.

رئيس جمهور همچنين بعد از شركت در مراسم افتتاحيه بيست و پنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب از برخي ازغرفه‌هاي نمايشگاه بازديدكرد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: