کد خبر: 17579
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 13 آذر 1393 - 13:33

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

کتابخانه های عمومی از جمله فرهنگی ترین پایگاه ها هستند

 جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بخش سملقان با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی و امام جمعه و بخشدار سملقان برگزار شد.  
کتابخانه های عمومی از جمله فرهنگی ترین پایگاه ها هستند

  به گزارش لیزنا، علی رحیمی، مدیرکل کتابخانه عمومی، در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بخش سملقان گفت: رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر میزان مطالعه و کتاب خوانی مردم آن مرز و بوم است.

 

رحیمی در ادامه افزود: تشكيل جلسات انجمن بايد مصوبات اجرايي داشته باشد و خواستار توجه ويژه اعضا انجمن به ارتقاء سطح مطالعه عمومي بخش سملقان شد.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی با تاکید بر کارکرد فرهنگی و اجتماعی کتابخانه ها، کتابخانه های عمومی را به عنوان فرهنگی ترین پایگاه در هر منطقه دانسته و آن را محل انتقال تجربه، دانش و محل مشاوره علمی شمرد.

 

وی پیشگیری از آسیب های اجتماعی را نیز یکی از کارکردهای کتابخانه عمومی معرفی و افزود: کتابخانه های عمومی مکانی برای حضور تمام افراد جامعه است تا در بهترین و مطمئن ترین محیط رشد کرده و از آسیب های اجتماعی دور و به رشد و تعالی برسند.

 

بخشدار سملقان نیز در این جلسه به اهمیت کتاب وکتابخوانی اشاره و بر رونق فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و افزود، این کار بهتر است به ترتیب از خانواده، مدارس و دستگاه های فرهنگی شروع شود.

 

ذبیحی در ادامه با تاكيد بر فرهنگ سازي در اجتماع افزود: فرهنگ مطالعه يكی از اموري است كه بايد به آن پرداخته شود تا در اجتماع از رواج بي بندباري و فرهنگ بیگانه كه دشمن درپي آن است جلو گيري كرد.

 

بخشدار سملقان در ادامه گفت: براي غني سازي اوقات فراغت جوانان و گسترش مؤلفه هاي فرهنگي در جامعه، بايد به کتاب و کتابخواني بيشتر توجه شود.

برچسب ها :
masoud
|
Iran
|
1393/09/15 - 00:26
1
0
سلام- هزینه ثبت نام کتابخانه را پایین بیاورید
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: