کد خبر: 40445
تاریخ انتشار: یکشنبه, 03 آذر 1398 - 11:03

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نمین برگزار شد؛

رونمایی از کتاب «آئین های مذهبی ایرانیان در سفرنامه‌های مستشرقین»

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل
مراسم رونمایی از کتاب نویسنده بومی شهرستان نمین برگزار شد.
رونمایی از کتاب «آئین های مذهبی ایرانیان در سفرنامه‌های مستشرقین»

به گزارش لیزنا، آئین رونمایی از کتاب«آئین های مذهبی ایرانیان در سفرنامه های مستشرقین» با حضور عاطف ناصری، فرماندار نمین؛ پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ اعضای انجمن خیرین کتابخانه ساز و نویسنده کتاب در محل کتابخانه‌های عمومی امامی نمین برگزار گردید.

فرماندار نمین در این مراسم با بیان اینکه، خداوند از  کتاب با عنوان  لوح محفوظ یاد کرده گفت: دستاوردهای مهم بزرگان در مجموعه ای جمع آوری می‌شود و به نسل های آینده انتقال می یابد و این مجموعه همان کتاب و منابع مکتوب است که از طریق آن دانش و یافته های علمی اندیشمندان در حوزه های مختلف علمی به نسل حاضر منتقل شده است.

در ادامه این مراسم مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، هفته کتاب را فرصتی برای تلاش بیشتر برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: در طول هفته کتاب بیش از 700 برنامه فرهنگی و کتابخوانی در سطح کتابخانه های عمومی استان اجرا شده است.

وی مهمترین برنامه های این هفته را در خصوص معرفی کتاب، قصه گویی و قصه خوانی برای کودکان، جمع خوانی کتاب و اجرای ویژه برنامه های کتابخوانی برای کودکان عنوان کرد و افزود: برنامه های ترویجی تا پایان سال به صورت مستمر اجرا خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی به دیدار با فرهیختگان استان در ایام هفته کتاب اشاره کرد و افزود : از جمله مهمترین این دیدارها حضور در کتابفروشی های شهر اردبیل به همراه مسئولین استان بود.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: دیدار با فعالان فرهنگی به عنوان همیاران کتابخانه های عمومی و استفاده از نظرات و راهکارها و پتانسیل‌های این افراد در پیشبرد اهداف کتابخانه های عمومی موثر است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان استفاده از ظرفیت های شبکه اجتماعی و فضای مجازی برای معرفی کتاب را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد استفاده از این امکان برای فراگیر کردن مطالعه و معرفی آثار نویسندگان بومی شهرستان و استان در میان قشر جوان و نوجوان حایز اهمیت است.

در ادامه این مراسم یحیی عسگری نمین نویسنده کتاب «آئین های مذهبی ایرانیان در سفر های مستشرقین» کتاب حاضر را معرفی کرد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: