کد خبر: 22453
تاریخ انتشار: دوشنبه, 14 دی 1394 - 15:23

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

دویست و نود و هشتمین «کتاب‌خوان» در شازند برگزار شد

دویست و نود و هشتمین نشست «کتاب‌خوان» کشور با حضور جمعی از علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی در شهرستان شازند استان مرکزی برگزار شد.
دویست و نود و هشتمین «کتاب‌خوان» در شازند برگزار شد

 

به گزارش لیزنا، دویست و نود و هشتمین نشست «کتاب‌خوان» صبح دوشنبه چهاردهم دی با حضور امین کمالوندی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، غلامعباس میرزایی فرماندار شازند، خانواده سردار شهید سیاوش امیری، اعضای شورای شهر، کتابداران، نویسندگان و علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شازند برگزار شد.

 

خلاصه‌ای از کتاب‌های ارائه شده به شرح زیر است:

 

«هولوکاست و نفوذ یهودیان در ایالات متحده آمریکا» نوشته دیوید دیوک با ترجمه محمدرضا میرزاجان/ ارائه توسط: لیلا فرزانه عضو کتابخانه

این کتاب گزارشی از میزان نفوذ یهودیت و صهیونیسم در تمامی ارکان ایالات متحده آمریکا و مبتنی بر وقایع هولوکاست است.  صهیونیسم با تکیه بر ترفند مظلوم‌نمایی توانست از فرصت جنگ جهانی دوم که خود طراح و آتش‌افروز آن بود، استفاده کند و با فضاسازی بسیار ماهرانه و اغراق آمیز، قوم یهود را مظلومان و قربانی جنگ جهانی دوم نشان دهد و با اشغال سرزمین مقدس فلسطین و آواره کردن مردم این سرزمین، پایگاه یهود را بنا کند.

 

«کتاب آشتی با خدا از طریق آشتی با خود راستین» نوشته اصغر طاهرزاده/ ارائه توسط: زهرا رجبی کتابدار کتابخانه امام خمینی(ره) قدمگاه

این کتاب جزء سیرمطالعاتی معرفه النفس است و توصیه شده  قبل از مطالعه آن کتاب ده نکته از معرفه النفس آقای طاهرزاده مطالعه گردد. موضوع کتاب در باب خداشناسی است و مهمترین سوالاتی که کتاب سعی کرده به آن پاسخ دهد اینکه علت پوچی و احساس اضطراب در انسان چیست و  چرا خدا ما را خلق کرده است؟

 

«مراقبه‌های عاشورایی» نوشته سید منیرالدین حسینی/ ارائه توسط: علی شاملو عضو کتابخانه

در این کتاب به بررسی شخصیت تاریخی سیدالشهدا و تحریفات عاشورا پرداخته شده، آمده است که زبان سید الشهدا زبان سخن گفتن با عاطفه تاریخ است اینکه سیّدالشّهدا در میدان جنگ در شدیدترین مقاومت‌ها و ظلم ستیزی‌ها به عواطف انسانی کمال اهتمام را می‌ورزد و در کشاکش مقابله با ظلم در یک روز، دوازده بار از جنگ به خیمه بازمی‌گردد؛ به این دلیل است که باید عاشورا الگوی تکامل‌گرایی تاریخی باشد.

 

«دختر شینا» نوشته بهناز ضرابی زاده/ ارائه توسط: اعظم عبدلی کتابدار کتابخانه شهدای حصار و فر

این کتاب حکایتی از یک زندگی در پشت صحنه جنگ است؛ خاطرات زنی که در طول هشت سال ازدواجش با یکی از سرداران دفاع‌مقدس، با دشواری‌های دوری همسر و بزرگ کردن فرزندانش، کنار آمد و به تنهایی زندگی‌ را اداره کرد، چهار دختر و یک پسر به دنیا آورد و همسرش فقط موقع به دنیا آمدن یکی‌شان در کنارش بود.

«دختر شینا» از معدود کتاب‌های خاطرات است که زندگی پرفراز و نشیب یک دختر جوان روستایی را در برابر چشمان ما به نمایش می‌گذارد، دختری که آن‌قدر می‌ایستد و می‌افتد و دوباره برمی‌خیزد تا جنگ را تحقیرکند.

 

«طراحی و ساخت ماشین تمام اتوماتیک شوینده بدن معلولین» نوشته سعید شاهمرادی/ ارائه توسط: نویسنده کتاب

بخشی از نیروهای فعال جامعه که عمدتاً شامل سالمندان و افراد معلول و جانباز هستند، به سبب کم‌توانی جسمی و حرکتی، نابسامان بودن و عدم انطباق فضاهای خانگی با نیازها و شرایط این افراد، امکان حمام کردن به صورت کامل را ندارند و این مهم در بلند مدت موجب بروز خسارت های اجتماعی و اقتصادی فراوانی خواهد شد. جانبازان و  معلولین  قادر خواهند بود با بهره‌گیری از امکانات و تأسیسات نوین در امور خصوصی شستشوی بدن، انگیزه خود را تقویت کرده و درعرصه اجتماع، توانائی‌های خود را به کار برند.

 

«حیا» نوشته امیرحسین بانکی پور/ ارائه توسط: اعظم آقابابایی کتابدار کتابخانه شهید مطهری

در برخورد با برخی از افراد صفتی در آنان نمایان است که چهره شان را جذاب تر و رفتارشان را دلنشین‌تر می کند. گویی هاله‌ای محیط پیرامون آنان را فراگرفته است که آنان را از برخوردهای ناشایست افراد کم توجه مصون می‌دارد. برخورد با این افراد ما را به یاد اصلی ژرفناک و عمیق در فطرتمان می‌اندازد با نام «حیا»

این کتاب دارای 12 فصل می‌باشد و در آن اشاره به بازشناسی مفهوم حیا شده است و تعریف حیا، ارکان حیا ،تفاوت حیا با خوف، تقوا و خجالت، انواع حیا شامل: حیای نفسانی و ایمانی، حیای ضعف و قوت، حیای عقل و حیای حمق. مورد بررسی قرار گرفته است

 

«جای امن گلوله‌ها» نوشته عبدالرضا آلبوغبیش/ ارائه توسط: اکرم اشراقی عضو کتابخانه

کتاب «جای امن گلوله‌ها»، به بررسی اتفاقات روزهای آغازین دفاع‌مقدس در خرمشهر، از زبان عبدالرضاآلبوغبیش می‌پردازد و با زبانی اثرگذار و جذاب به رشته نگارش درآمده است. سیر روائی داستان درکنار حفظ شیوه سیّال ذهن راوی در تقریر خاطرات از ویژگی‌های بارز کتاب است که این امر در کنار وفاداری نویسنده به زبان و لحن راوی، بر گیرایی آن افزوده است.

 

«توحید در ادب فارسی» نوشته مهدی دشتی/ ارائه توسط: رضا مهری کتابدار کتابخانه شهدای بازنه

كتاب حاضر، اثري تحقيقي است كه در چهار فصل به بررسي جايگاه توحيد در ادب فارسي اختصاص دارد؛ و حاوي مباحثي مقدماتي است كه در آن مفاهيمي هم‌چون زبان، ادبيات، و فرهنگ اسلامي تبيين گرديده است؛ ضمن آن كه شواهد متعددي از شعراي مطرح شعر فارسي ـ از ديرباز تا كنون ـ در اين زمينه فراهم آمده است؛ در فصلی دیگر، مهم‌ترين مسائل توحيدي در ادب فارسي براساس آثار شاعران برجسته‌ي پارسي‌گوي مطرح گرديده كه از آن جمله است: رابطه‌ي ميان ذات و صفات حق، تشبيه و تجسيم حق، رويت حق، وحدت وجود، جبر و اختيار، قضا و قدر، و نحوه‌ي آفرينش عالم.

 

«عصر ظهور» نوشته علی کورانی/ ارائه توسط: سیمین قربانی عضو کتابخانه

عصرظهور نام کتابی است نوشته علی کورانی عاملی به زبان عربی درباره حوادثی که به باور شیعیان قبل از ظهور رخ می‌دهد. این کتاب به بررسی و تحلیل وقایع و حوادث دوران ظهور و همچنین سرانجام ملل و قومیت‌های مختلف همچون ایران، عراق، رومیان، ترکان، یهودیان، اعراب، یمن و مصر در زمان جنگ‌های آخرالزمان و ظهور مهدی از دیدگاه روایات شیعه و سنی پرداخته‌است. همچنین در قسمتی دیگر از کتاب نیز به دیدگاه اهل سنت درباره حضرت مهدی پرداخته‌است

 

«سلام بر ابراهیم» نوشته گروه فرهنگی شهید ابراهیم/ ارائه توسط: صغری عبدی نویسنده و  عضو کتابخانه

کتاب «سلام بر ابراهیم» کاری است از گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی که در قالب زندگینامه ای مختصر و ۶۹ خاطره درباره شهید بزرگوار و مفقود الاثر «ابراهیم هادی» منتشر شده است. این نوشتار حاصل بیش از پنجاه مصاحبه از خانواده، یاران و دوستان آن شهید است که همگی نگارنده را در گردآوری این مجموعه ارزشمند یاری رساندند.

پهلوانی شجاع، مداحی دلسوخته، معلمی فداکار، کشتی‌گیری قهرمان، رفیقی دلسوز، فرماندهی پر تلاش، استاد تهذیب نفس و انسانی عاشق خدا و… همه این صفات را که جمع کنید، نام زیبای ابراهیم هادی نمایان می‌شود.  

 

«ترین‌ها» نوشته سیف غفاری/ ارائه توسط: عزت اله رضایی  دبیر و عضو کتابخانه

کتاب ترين‌ها (رکوردهاي جهاني گينس) که به 45 زبان مختلف چاپ مي شود مجموعه شگفت انگيزترين دانستني‌ها و رکوردهاي جهان بوده و مشتمل بر 11 فصل با موضوع کيهان و فضا، جهان جانداران، انسان ، دستاوردهاي بشر، حمل ونقل و مسافر، جهان تجارت، فرهنگ وهنر، علوم وفناوري، جهان انسان وجهان ورزش است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: