غلامی جلیسه:
«یادگار ماندگار» کاری کوچک برای تکریم پیشکسوتان اهل قلم

به گزارش خبرنگار لیزنا، آيین رونمایی از کتاب «یادگار ماندگار، پرتره يكصد و ده پيشكسوت اهل قلم » و بزرگداشت پیشکسوتان اهل قلم به مناسبت روز قلم سه‌شنبه 13 تیرماه از سوی موسسه خانه کتاب در كتابخانه ملی با حضور جمعی از پيشكسوتان اهل قلم، ناشران، چهره‌های فرهنگی و اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای برنامه مجید غلامی جلیسه مدیرعامل خانه کتاب ضمن گرامیداشت روز قلم بیان کرد: یکی از اتفاقات خوب خانه کتاب که به همت همکاران و عکاس خوش ذوق انجام شد آماده‌سازی مجموعه‌ای از پرتره‌های اهالی قلم و نویسندگان برای ثبت در تاریخ و استفاده شدن در موضوعات مختلف است.

وی با بیان اینکه انتشار 110 پرتره در این مجموعه یک افتخار است، ادامه داد: به تصویر کشیدن اهالی قلم در مجلات، روزنامه‌ها و وب‌سایت‌ها و غیره خلا بزرگی بود که برای بقیه اقشار چنین خلایی را کمتر شاهد بودیم لذا انتشار کتاب «یادگار ماندگار» کاری بایسته و خوب بود.

غلامی‌جلیسه درباره انتشار دفتر دوم این کار عنوان کرد: بلافاصله پس از اتمام عکس‌برداری‌های دفتر اول در اسفندماه 95 عکس‌برداری دفتر دوم آغاز شده و هم اکنون هم در دست تدوین است.
به گفته وی، پرتره‌های کتاب «یادگار ماندگار» مربوط به پیشکسوتان متولد قبل از سال 1300 شمسی است و در دفتر دوم هم تعدادی از این پیشکسوتان حضور دارند.

مدیرعامل خانه کتاب با بیان اینکه عکس‌های کتاب کپی رایت ندارد و حتی با کیفیتی بهتر به زودی بر روی وب‌سایتی قرار داده می‌شوند، اظهار داشت: این مسئله نشان می‌دهد که مجموعه پرتره‌ها تنها برای خانه کتاب نیست و برای استفاده و بهره‌گیری تمام ملت ایران است تا بتواند قدری از مهجوریت اهالی قلم در گستره کشور کم کند، درواقع انتشار کتاب «یادگار ماندگار» کاری کوچک برای تکریم و بزرگداشت پیشکسوتان اهل قلم است.