کد خبر: 3047
تاریخ انتشار: سه شنبه, 23 شهریور 1389 - 10:13

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

برنامه های چهارمین دوره کمیته آموزش انجمن کتابداری ایران مشخص شد

  اولین جلسه کمیته آموزش انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران عصر روز چهارشنبه، مورخ 17 شهریور ماه با حضور اعضای آن برگزار شد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، مریم اسدی مسئول کمیته روابط عمومی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران با اعلام این خبر افزود: جلسه مذکور با حضور آقایان محسن حاجی زین العابدینی، سید مهدی طاهری، احسان محمدی، امیر اصنافی، محمد علایی؛ خانم ها مریم اسدی، یوسفی، آزاده فتاحی، فائزه سادات طباطبایی (از قم)، عظیمی نیا (از قم)، الهام آقاعابدی (از اصفهان)، ملیحه درخوش، سمانه نوذر، منیره قاسمی، منصوره رضازاده، سعیده اکبری داریان در محل کتابخانه ملی برگزار شد.

 

مریم اسدی گفت: در این جلسه که به مدت دو ساعت به طول انجامید، ابتدا سید مهدی طاهری، مسئول کمیته آموزش دوره چهارم هیأت مدیره انجمن، دیدگاه های خود را در مورد برنامه های کمیته بیان کرد.

 

به گفته طاهری، محورهای کاری این کمیته شامل: برگزاری دوره ها و کارگاه های مشترک با سازمان ها در قالب تفاهم نامه، هماهنگی کمیته های آموزش تمامی شاخه های استانی با کمیته آموزش مرکزی، توزیع منسجم و یکپارچه دانش در سراسر کشور، ثبت و ذخیره دیداری-شنیداری کارگاه ها و دوره های آموزشی و توزیع و فروش آنها با برچسب انجمن، یکدست سازی قالب های ارائه و آموزشی دوره ها، تهیه گزارش از محتوای هر یک از کارگاه ها و انعکاس آن در نشریات تخصصی، حضور فعال در همایش های تخصصی حوزه های مرتبط با رشته  با برگزاری کارگاه های آموزشی، بازتاب بین المللی فعالیت های کمیته آموزش، جلب حمایت مالی و معنوی دائمی و موقت سازمان های دولتی و غیر دولتی خواهد بود.

سپس محسن حاجی زین العابدینی، مسئول کمیته آموزش دوره سوم انجمن، به فعالیت های این کمیته در دوره پیشین اشاره کرد و گفت: مسائل هسته و تخصصی کتابداری و اطلاع رسانی (برای مثال مارک، کتابخانه دیجیتالی، چکیده نویسی و نمایه سازی)، مسائل عام و کاربردی در کتابداری (برای مثال کارگاه مقاله نویسی)، و نیز مسائل تاثیرگذار در کتابداری  (برای مثال خلاقیت و مهارتهای ارتباطی) را به عنوان معیارهای اصلی انتخاب موضوع کارگاه ها و دوره قبل بودند.

 

زین العابدینی، بر کار آهسته و پیوسته تاکید کرد و افزود: عامل موفقیت کمیته در دروه قبل، همکاری با سایر کمیته ها، وجود همکاران خوب، اطلاع رسانی از طریق مجراهای مختلف اطلاع رسانی بوده است. وی همچنین، کاستی های این کمیته را در دروه قبل عدم برگزاری دوره های بلندمدت، وجود گواهی های بدون اعتبار انجمن و عدم برگزاری دروه های کوتاه مدت کتابداری بیان کرد.

 

بنابر این گزارش، دیگر حاضران در این جلسه، نیز نظرات و دیدگاه های خود را در مورد مباحث مطرح شده توسط مسئول کمیته آموزش بیان نمودند. اعضای کمیته، بر ارتباط و تعامل نزدیکتر با سایر شاخه های انجمن، تکرار کارگاه های خوبی که در برخی شاخه ها برگزار شده در مرکز، برگزاری چند گارگاه در چند محل و در دسترس قرار دادن آن از طریق رسانه­های اطلاعاتی، تمرکز بیشتر بر حوزه فناوری اطلاعات (مدیریت فناوری اطلاعات)، تکرار دوره ای کارگاه های قبل، سطح بندی کردن شرکت کنندگان کارگاه ها (جلوگیری از ناهمگنی سطح دانشی گروه های شرکت کنندگان) تاکید نمودند.

 

اسدی گفت: در پایان این جلسه، مسئولیت هر یک از اعضا جهت پیگیری مصوبات جلسه مشخص گردید همچنین مقرر شد هر ماه جهت هماهنگی و تعامل جلسه کمیته آموزش برگزار گردد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: