دیدار نمایندگان پنجمین کنگره علوم اطلاعات با مدیر کل فرهنگی هنری آموزش و پرورش

 

به گزارش لیزنا، در روز چهارشنبه سوم مهرماه 1398، دکتر محمد زره‌ساز؛ دبیر علمی، مهرناز خراسانچی؛ دبیر اجرائی و دکتر نسترن پورصالحی؛ دبیر پنل کتابخانه‌های آموزشگاهی پنجمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات با علی رمضانی؛ مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش دیدار کردند.

زره‌ساز ضمن بیان سوابق فعالیت‌های انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران در رابطه با کتابخانه‌های آموزشگاهی، ناراحتی و اعتراض جامعه علمی و حرفه‌ای کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران را از حذف پست کتابدار در آموزش و پرورش یادآور شد و تقاضا کرد تا زمینه تعامل انجمن با وزارتخانه برای ارتقاء وضعیت کتابخانه‌ها و کتابداران آموزشگاهی فراهم شود.

در ادامه جلسه نیز خراسانچی و پورصالحی هر یک به صورت جداگانه گزارشی از فعالیت‌های کنگره متخصصان علوم اطلاعات و به ویژه پنل کتابخانه‌های آموزشگاهی ارائه دادند.

علی رمضانی ضمن استقبال از نشست با نمایندگان انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران آمادگی کامل خود و نیروهای زیرمجموعه‌اش را برای همکارهای مشترک به منظور ارتقاء وضعیت کتابخانه‌های آموزشگاهی و آموزش تخصصی کتابداران، کتابیاران و مربیان پرورشی اعلام کرد.

در پایان این نشست مقرر شد که پیش‌نشست بعدی پنل کتابخانه‌های آموزشگاهی با حضور  مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش و همکارانشان و همچنین نمایندگان انجمن و حرفه برگزار و راهکارهای کمک به آموزش و پرورش برای ارتقاء وضعیت کتابخانه‌ها و کتابداران آموزشگاهی پیشنهاد و بررسی شود.