حمایت سیویلیکا از همایش «کتابخانه های عمومی: عوامل و موانع جذب و توسعه مخاطب»

 

مهندس مهدی وجودی، مدیر عامل انتشارات بوم سازه (سیویلیکا) با اعلام این خبر به لیزنا افزود: دبیرخانه همایش «کتابخانه های عمومی: عوامل و موانع جذب و توسعه مخاطب» ضمن انعقاد تفاهم نامه با سیویلیکا، انتشار مقالات این همایش را در فضای مجازی (اینترنت) به سیویلیکا واگذار نمود.

 

وی گفت: همچنین سیویلیکا فعالیتهای «انتشار خبر فراخوان مقالات همایش در سیویلیکا (www.CIVILICA.com)»، «ارسال ایمیل فراخوان و اطلاع رسانی همایش به کلیه اعضای سیویلیکا (در قالب خبر نامه ماهانه سایت)»، «درج در تقویم کنفرانسهای تخصصی به صورت همایش تحت حمایت و به همراه لوگو و پوستر همایش»، «انتشار فراخوان همایش در پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (www.CallForPapers.ir)»، «انتشار اخبار همایش در پایگاه بانک اطلاعاتی گردهمایی های ایران (www.symposia.ir)» و «نمایه سازی مقالات همایش پس از دریافت مقالات از دبیرخانه» برای این همایش، بر عهده دارد.

 

گفتنی است، همایش ملی «کتابخانه های عمومی عوامل و موانع جذب و توسعه مخاطب»، پنجم تا ششم اسفند ماه ۱۳۹۴ توسط اداره کل نهاد کتابخانه های عمومی استان خوزستان و انجمن کتابداری و اطلاع رسانی خوزستان برگزار می شود.

 

محورهای پذیرش مقالات به شرح زیر است:

-          نقش و تاثیر کتابداران در جذب و توسعه مخاطب

-          نقش و تاثیرآموزش کتابداران و کاربران در جذب و توسعه مخاطب

-          اثر تنوع   خدمات کتابخانه ای در جذب و توسعه مخاطب

-          جایگاه منابع کتابخانه ای در جذب و توسعه مخاطب

-          نقش و تاثیر قوانین و مقررات  در جذب و توسعه مخاطب

-          جایگاه فناوری اطلاعات در جذب و توسعه مخاطب

-          جایگاه منابع مالی و حمایتی در جذب و توسعه مخاطب

-          نقش ساختارهای سازمانی کتابخانه های عمومی در جذب و توسعه مخاطب

-          نقش ساختار های سازمانی کتابخانه ها در جذب و توسعه مخاطب

-          نقش و تأثیر فضای فیزیکی و تجهیزاتی کتابخانه های عمومی در جذب و توسعه مخاطب

-          نقش و تاثیر خدمات ویژه به گروههای خاص در جذب و توسعه مخاطب

-          نقش و تاثیر بسته بندی و بازاریابی خدمات در جذب و توسعه مخاطب

-          نقش و تأثیر ویژگی های فردی مخاطبین در جذب و توسعه مخاطب

-          نیاز شناسی و نیاز سازی مخاطبین

-          نقش تبلیغات و رسانه در جذب و توسعه مخاطب

-          تاثیر فرهنگ محلی و منطقه ای در جذب و توسعه مخاطب

-          اثرات برنامه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه در فرهنگ سازی مطالعه و رونق کتابخانه های عمومی

-          نقش و تاثیر سازمانهای آموزشی و تربیتی در فرهنگ سازی استفاده از خدمات کتابخانه های عمومی

-          آینده پژوهی مخاطب در کتابخانه های عمومی

 

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت همایش (http://www.kplconf.ir) مراجعه نمایند.