فراخوان کنفرانس «روش های کمّی و کیفی در کتابخانه‌ها (QQML)»

 به گزارش لیزنا، نهمین کنفرانس بین المللی «روش های کمی و کیفی در کتابخانه ها» تحت نظارت سازمان ISAST  (انجمن بین المللی برای پیشبرد علم و صنعت) در تاریخ 23 الی 26 ماه می 2017 (2-5 خرداد 96) در لیمریک ایرلند (Limerick, Ireland) برگزار می‌شود.

 

این کنفرانس یکی از زیر مجموعه های انجمن جامعه بین‌المللی پیشرفت علم و فنا‌وری است و در نهمین سال برگزاری آن موضوعات رشته  کتابداری و علم اطلاع رسانی تبیین میشود و در ارتباط با سایر رشته ها مورد  بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

مسائلی مانند داده‌های عظیم، داده‌های باز، منابع باز ، نوآوری انتقالات فن آو‌رانه ، مدیریت بازاریابی ، تحلیلهای آماری و داده‌ای، فن آوری اطلاعات منابع انسانی، موزه ها، آرشیو و کتابداری تخصصی از جمله مباحث این کنفرانس است.

  

گروه هدف و حضار این کنفرانس در واقع کارکنان حرفه‌ای کتابخانه از دیدگاه کلی به حساب می‌آیند و افراد آن را میتوان به اساتید، محققان ، دانش آموزان، کارکنان اداری، سهامداران، متخصصان ، دانشمندان در زمینه موزه ،متصد‌یان آرشیو، تصمیم گیران و مدیران و محققان علم اطلاعات، کتابداران، مدیران اسناد، برنامه نویسان‌ و‌ب، متخصصان آی‌تی ، آرایه ‌شناسان، آمار‌گران، مدیران بازاریابی، روانشناسان و کتابداران مرجع و فهرست نویسان است.

 

 محورهای موضوعی کنفرانس عبارتند از:

1.داده کاوی، تحلیل محتوا، تاکسونومی، هستی ‌شناسی

2.داده های باز، دسترسی باز، تحقیق و‌عمل

3.داده های عظیم، مدیریت روشها و فلسفه اطلاعات

4. اخلاق اطلاعات

5. مدیریت دانش و اطلاعات

6. هم افزایی، مدل های سازمانی و سیستم های اطلاعات

7.  سیستم های چندرسانه ای و نرم افزار

8. شبکه های کامپیوتری و شبکه های اجتماعی،

9. مرجع سلامت و انفورماتیک

10. فن آوری اطلاعات در آموزش و پرورش

11.  تصمیم گیری در نوآوری در خدمات

.12توسعه اطلاعات  STM

 

چکیده‌های ارسالی باید بیش از 500 کلمه نباشد. مقالات کامل نباید بیش از 9000 کلمه و پوستر نباید بیش از 2500 کلمه باشد و مقالات باید به صورت الکترونیکی ارسال گردد.

تمامی مقالات ارسالی باید بر اساس دستور العمل بوده و تمام خلاصه مقالات در آخر کنفرانس به صورت کتابی به چاپ می رسد.

این کنفرانس کمک بزرگی به استادان و دانشجویان کرده  و موضوعات خوبی را برای پایان نامه دانشجویان  ارشد و رساله دکتری ایجاد می کند.

 

مهلت ارسال چکیده ها 20 دسامبر 2016 برابر با 30 آذر 95 است. بررسی مقالات بوسیله داوران و اعلام نتایج آن سه هفته پس از ارسال خلاصه مقالات است، ثبت نام اولیه 30 مارس 2017 (1 فروردین 1396) و ارائه اسلاید 1 می 2017 (11 اردیبهشت 96) است.

علاقمندان می توانند آثار خود را به نشانیsecretar@isast.org   ارسال نمایند.

گفتنی است، کنفرانس بین‌المللی روشهای کیفی و کمی کتابداری لیمریک ایرلند در تاریخ 23 الی 26 ماه می 2017 (2-5 خرداد 96) برگزار می شود.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت همایش مراجعه نمایید.