کد خبر: 4042
تاریخ انتشار: دوشنبه, 20 دی 1389 - 18:00

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

همایش

همايش «هم انديشي پيرامون بومي‌سازي استانداردهاي حوزه مديريت اطلاعات»

برگزار شد

 

 

 

به گزارش لیزنا، شرکت پارس‌آذرخش با اتکا به پروژه های استانداردی که در حوزه کتابداري و اطلاع‌رساني  به ثمر رسانده و  حساسیتی که نسبت به جایگاه استانداردها در این حوزه دارد با همکاري انجمن کتابداري و اطلاع‌رساني ایران، همايشي تحت عنوان «هم انديشي پيرامون بومي‌سازي استانداردهاي حوزه مديريت اطلاعات» در روز چهارشنبه مورخ 29 دی 89 از ساعت 16 الي 19، در سالن شريعت‌زاده کتابخانه ملي برگزار مي‌نمايند.

شرکت پارس‌آذرخش به همراه اساتید، صاحب‌نظران و متخصصان کتابداری و اطلاع‌رسانی به منظور ساماندهی زیرساخت‌های استاندارد در مدیریت اطلاعات تلاش می‌کند این استانداردها را به شکل مستند و مدون درآورده و در اختیار محققین، دانش‌پژوهان و کلیه علاقمندان این حوزه قرار دهد.

محورهای همایش عبارتند از:

  • استانداردهای حوزه مدیریت اطلاعات
  • چالش‌های بومی‌سازی استانداردها در ایران
  • رویکردها و نگرش‌های نو در کاربردپذیری استانداردها

اهداف همایش عبارتند از:

  • شفاف‌سازی استانداردهای نوین و کاربرد آنها
  • هم‌افزایی در راستای بومی‌سازی و پیاده‌سازی استانداردها
  • تبیین جایگاه استانداردها از لحاظ کاربردی

در این همایش ابتدا دکتر فتاحی در حوزه استانداردهای کاربردی به ایراد سخنرانی پرداخته و سپس دکتر میترا صمیعی، دبیر کمیته‌های متناظر موسسه استاندارد، مقاله‎ای تحت «عنوان کاربردپذیری استانداردهای حفاظت دیجیتال در عصر نوین اطلاعات» ارائه می‌نماید.

پس از آن افروز شکرایی و  امیر مهدی عنبری - کارشناسان ارشد کتابداری و شرکت پارس‌آذرخش، مدل اولیه برای استانداردهای کاربردی از دید حوزه و فرایندهای مختلف را ارائه خواهند داد تا ضمن تبیین استانداردهای متنوع و همچنین جایگاه هر یک از آنها ظرفیت بومی‌سازی و پیاده‌سازی آن بطور اجمال بیان شود.

در ادامه همایش مهندس محمد باقری ضرورت تشکیل این نشست و هم‌افزایی در مورد استانداردها را تشریح می‌کند.

همچنین در این همایش دکتر جعفر مهراد، رئيس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری،  به ایراد سخنرانی پرداخته و نیز سید مهدی طاهری مقاله‌ای در این حوزه ارائه خواهد نمود.

در انتها دکتر رضایی شریف آبادی، رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی، فعالیت‌های پیش‌رو و همچنین ضرورت هم‌افزایی در این حوزه را تشریح نموده و نیز از متخصصانی که در مورد استانداردها پایان‌نامه، کتاب، مقاله و یا دستاوردی داشته اند، قدردانی خواهد شد.

 

محل برگزاری این همایش، تهران - بزرگراه حقانی (محور غرب به شرق)- بعد از ایستگاه مترو میرداماد - بلوار کتابخانه ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، سالن شریعت‌زاده  کتابخانه ملی است.

شایان ذکر است شركت در این همايش براي عموم آزاد است.

گزارش همایش را اینجا بخوانید.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: