کتابهای دفاع مقدس و داستانهای ایرانی در صدر امانت کتابخانه‌های عمومی

 محمد الهیاری معاون توسعه  نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گفتگو با خبرنگار لیزنا، با اشاره به عناوین کتاب‌های پرطرفدار مردم در تابستان اظهار داشت: با توجه به حجم کتاب‌های منتشر شده در کشور، یکی از موضوعاتی که علاقه‌مندان به کتاب همواره به آن توجه دارند، انتخاب کتاب مناسب برای مطالعه است.

 

وی بیان کرد: در تابستان امسال از کتاب هایی در حوزه‌های شعر، ادبیات داستانی، نمایشی، مذهبی، رمان و داستان‌های تخیلی استقبال زیادی شده است تا جاییکه برخی از کتاب های حوزه دفاع مقدس به طور متوسط 30  هزار بار از کتابخانه‌های  سراسر کشور به امانت برده شده است.

الهیاری یادآور شد: در حوزه ادبیات داستانی و داستان‌های تخیلی نوجوانان و جوانان استقبال بسیار گسترده‌ای از کتاب‌های ایرانی داشته اند و این به معنی خلق آثار خوب و با کیفیت توسط نویسندگان سراسر کشورمان است.

معاون توسعه  نهاد کتابخانه های عمومی کشور عنوان کرد: اخیرا نویسندگان زیادی به نوشتن موضوعات حوزه دفاع مقدس روی آورده و این امر سبب استقبال زیادی از مردم و جوانانی که جنگ را تجربه نکرده‌اند شده است، به طوریکه کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس از نظر مطالعه رشد قابل توجه و درخشانی داشته است. این حوزه از لحاظ سوژه انقدر حرف برای گفتن دارد که هنوز ناگفته‌های بسیاری از آن دوران باید بیان شود.

 

 وی در پایان اذعان داشت: میزان استقبال مردم در تابستان نوید خوبی را برای حوزه نشر و کتاب‌های حوزه دفاع مقدس می‌دهد و اگر این میزان استقبال ادامه پیدا کند، این امیدواری وجود دارد که انتشاراتی‌ها به چاپ کتاب‌های بیشتر و جدیدتری در حوزه دفاع مقدس روی بیاورند.