کد خبر: 37712
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 23 آبان 1397 - 12:26

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

برگزاری پنجمین نشست گروه یونی مارک در روز دوم کنگره متخصصان علوم اطلاعات

منبع : لیزنا
پنجمین نشست گروه کاربران یونی مارک و  نخستین  نشست گروه کاربران منطقه خاورمیانه برگزار می شود.
برگزاری پنجمین نشست گروه یونی مارک در روز دوم کنگره متخصصان علوم اطلاعات

 سعیده اکبری داریان عضو  هیئت  علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و عضو کمیته دائمی یونی مارک در گفتگو با خبرنگار لیزنا از برگزاری پنجمین نشست گروه کاربران یونی مارک و نخستین نشست گروه کاربران یونی مارک در خاورمیانه در روزهای برگزاری کنگره متخصصان علوم اطلاعات خبر داد.

دبیر کمیته مارک ایران گفت: طرح توسعه مارک ایران از سال گذشته آغاز و شهریور امسال به پایان رسیده است و در حال ویرایش نتایج  این طرح در قالب دستنامه هستیم.

برنامه نشست یونی مارک در تهران در ایفلای   2017 برای نوامبر 2018 طراحی شده بود و  ما عمدا این همزمانی را با روزهای کنگره انجام دادیم تا هم از سخنرانی خانوم گوردانا مازیک رئیس کمیته دائمی یونی مارک در کنگره استفاده کنیم و هم علاقه مندان بحث مارک ‌ایران و یونی مارک بتوانند در این نشست شرکت کنند.

وی افزود: رئیس کمیته یونی مارک در افتتاحیه کنگره چهارم از سخنرانان کلیدی هستند و بعد از آن برنامه بازدید از دانشگاه الزهرا و کاخ ملی گلستان برای آنها در نظر گرفته شده است و در روز دوم، نشست از ساعت 10:30 تا 17:30 ادامه دارد. ۲ ساعت از نشست که  توسط کمیته  یونی مارک به   تجربه  ایرانیان  در خصوص  یونی  مارک   اختصاص داده شده بود در پنل های  کنگره  گنجانیده شد. که در آن دکتر فتاحی، پروفسور  دانشگاه فردوسی مشهد؛  دکتر زهرا شادمان، عضو هئیت علمی  کتابخانه ملی ایران، و حسن باقری، مدیرپروژه نرم افزار رسا، و بنده  سخنرانی خواهیم  داشت و در روز سوم نیز ادامه بازدید ها از کتابخانه ملی و باغ کتاب و دیدار با رئیس سازمان و دکتر خسروی اندیشیده شده است.  اطلاعات بیشتر درباره نشست یونی مارک در این نشانی در دسترس است.

اکبری داریان بیان کرد: ما علاوه بر سخنرانی خانم  گوردانا مازیک  سخنرانی از خانم الگا  زگلوبینسکایا در خصوص  تنطیم و توصیف اسناد در  کتابخانه ریاست جمهوری یلتسین در  محیط  یونی مارک  خواهیم  داشت که  قطعا  برای آرشیویست ها  مفید خواهد بود. همچنین در خصوص  تجربه یونی مارک در  اسلوانی از سخنرانی آقای  آلش بوشنیاک  بهره مند  خواهیم شد.

وی در پایان گفت: از همه علاقه مندان به بحث سازماندهی دانش و مارک دعوت می کنیم در نشست  کمیته  یونی مارک ایفلا حضور داشته باشند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: