کارگاه مبانی رویکرد تعادلی در سواد نوشتن ویژه کتابداران

 به گزارش لیزنا، رویکرد تعادلی (Balanced Literacy) یکی از روزآمدترین و مؤثرترین رویکردهای سوادآموزی است که بر پایه پژوهش‌های متعددِ مبتنی بر مدل‌های نوین یادگیری سواد، در نقطه تعادلی میان الگوهای کل به جزء (Whole Language) و جزء به کل (Phonics) ایستاده است و دربرگیرنده استراتژی‌ها و تکنیک‌هایی در یادگیری و بهبود مهارت‌های خواندن و نوشتن با هدف درک عمیق، معنادار، مانا و کارکردی سواد، به ویژه در پیوند با ادبیات است. کارگاه مبانی رویکرد تعادلی در سواد نوشتن، به مبانی تئوری و عملی یادگیری، بهبود و تعمیق مهارت‌های نوشتن در این رویکرد می‌پردازد.

سرفصل‌های کارگاه:

  • باهم‌نویسی (Shared Writing)
  • نوشتن تعاملی (Interactive Writing)
  • نوشتن هدایت‌شده (Guided Writing)
  • مستقل‌نویسی (Independent Writing)
  • نوشتن و مطالعه واژه (Writing and Word Study)

کارگاه مبانی رویکرد تعادلی در سواد نوشتن، پنج‌شنبه و جمعه، ۲۷ و ۲۸ تیر ۱۳۹۸ از ساعت ۹ تا ۱۴ در خانه «با من بخوان» و آموزش خلاق خانواده مافی، به نشانی تهران، خیابان سید جمال‌الدین اسدآبادی، خیابان بیست و دوم، پلاک ۹، واحد ۱ برگزار خواهد شد.

هزینه این کارگاه ۲۳۵ هزار تومان است و در پایان کارگاه، به شرکت‌کنندگان گواهی حضور در کارگاه مبانی رویکرد تعادلی در سواد نوشتن داده خواهد شد. لازم به ذکر است گنجایش پذیرش این کارگاه محدود است و اولویت با افرادی خواهد بود که زودتر در کارگاه ثبت‌نام کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام با شماره ۰۹۱۹۸۷۱۰۳۶۴ تماس بگیرند یا از طریق لینک زیر به‌صورت آنلاین در کارگاه ثبت‌نام کنند.