کارگاه مبانی استراتژی‌های ادراک خواندن برای کتابداران برگزار می شود

 به گزارش لیزنا، مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، کارگاه دو روزه مبانی استراتژی‌های ادراک خواندن را امرداد ۱۳۹۸، در دو بخش تئوری و عملی، ویژه آموزگاران، مربیان، دانشجویان، کارورزان آموزشی، کتابداران، مادران و پدران برگزار می‌کند.

استراتژی‌های ادراک خواندن با تمرکز بر بازیابی اطلاعات متن و تعبیر و تلفیق مطالب، لایه‌برداری معنایی، توان پیش‌بینی، تعمیم، تداعی و دیگر ابعاد پیدا و پنهان درک متن، می‌تواند نقش مؤثری در توان‌افزایی اندیشیدن، استدلال، ساختِ معنا و در نتیجه دستیابی به لایه‌های عمیق‌تر سواد در پیوند با ادبیات داشته باشد. کارگاه مبانی استراتژی‌های ادراک خواندن، به مبانی تئوری و عملی این استراتژی‌ها با هدف تقویت و تعمیق مهارت‌های ادراکی می‌پردازد.

سرفصل‌های کارگاه:

  • شناسه‌های ارتباطی متن و ادراک خواندن
  • استراتژی‌های درک متن پیش از خواندن
  • استراتژی‌های درک متن هنگام خواندن
  • استراتژی‌های درک متن پس از خواندن

کارگاه دو روزه مبانی استراتژی‌های ادراک خواندن، پنج‌شنبه و جمعه، ۲۴ و ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ از ساعت ۹ تا ۱۴ در خانه «با من بخوان» و آموزش خلاق خانواده مافی، به نشانی تهران، خیابان سید جمال‌الدین اسدآبادی، خیابان بیست و دوم، پلاک ۹، واحد ۱ برگزار خواهد شد.

هزینه این کارگاه ۲۳۸ هزار تومان است و در پایان کارگاه، به شرکت‌کنندگان گواهی حضور در کارگاه مبانی استراتژی‌های ادراک خواندن داده خواهد شد. لازم به ذکر است گنجایش پذیرش این کارگاه محدود است و اولویت با افرادی خواهد بود که زودتر در کارگاه ثبت‌نام کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام با شماره ۰۹۱۹۸۷۱۰۳۶۴ تماس بگیرند یا به‌صورت آنلاین در کارگاه ثبت‌نام کنند.