شهر کتاب میزبان نشست نقد و بررسی کتاب «تاریخ و فلسفه‌ی علم»

 به گزارش لیزنا، در روز سه‌شنبه چهارم تیر ماه، ساعت ۱۶:۳۰ نشست هفتگی شهر کتاب به نقد و بررسی کتاب «تاریخ و فلسفه‌ی علم» اختصاص دارد به تازگی کتاب «تاریخ و فلسفه‌ی علم» شامل مقالاتی از رشدی راشد، دانشمند فرانسوی و درباره‌ی او به همت حسین معصومی‌همدانی و حسن امینی در انتشارات هرمس و پژوهشکده‌ی تاریخ علم دانشگاه تهران منتشر شده است. رشدی راشد در طول بیش از پنج دهه کار علمی خود تصور ما را از تاریخ علم دوران اسلامی و نیز از تاریخ علم به طور کلی دگرگون کرده است.

گستره‌ی کار او از دوران باستان تا قرن هفدهم میلادی و گاه پس از آن را دربرمی‌گیرد. بسیاری از پژوهش‌های راشد مستقیما بر داوری ما درباره‌ي سرنوشت علم در تمدن اسلامی و نقش آن در جامعه‌ی اسلامی و از جمله ایران تاثیر می‌گذارد و بنابراین همه‌ی کسانی که به سرگذشت فکر در این جامعه و سرنوشت این تمدن می‌اندیشند از توجه به آن ناگزیرند.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه چهارم تیر ماه، ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «تاریخ و فلسفه‌ی علم» اختصاص دارد که با حضور حسین معصومی‌همدانی، امیراحسان کرباسی‌زاده، حسین شیخ‌رضایی، حنیف قلندری و حسن امینی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.