گرایش اعضای هیأت علمی به وب نوشت کمتر از دانشجویان است

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از مهر، جلیل دارا با بیان این مطلب برگزاری جشنواره وبلاگ نویسی ویژه دانشگاهیان را فرصتی برای ایجاد رقابت میان دانشگاهیان در زمینه حضور در فضای مجازی دانست و افزود: تعداد وبلاگ هایی که صاحبان آنها اساتید و دانشجویان هستند آمار قابل ملاحظه ای نیست. اگر اساتید خیلی گرایشی به فضای مجازی نداشته باشند دیگر انتظاری نمی رود که دانشجویان تمایلی به این کار نشان دهند.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم از تشکیل بانک وبلاگ ای اعضای هیأت علمی دانشگاهها و وبلاگ های دانشجویی به عنوان یکی از برنامه های وزارت علوم خبر داد و گفت: دانشگاه چندان درگیر استفاده از فرصت وبلاگ نیست. بعضا دغدغه فعالیت در فضای مجازی در دانشجویان دیده می شود اما اعضای هیئت علمی چندان دغدغه نوشتن در این فضا را ندارند.

وی با تاکید بر نهادینه سازی ادبیات وبلاگ نویسی در بین دانشگاهیان گفت: وبلاگ نویسی به عنوان حرکتی در جهت مقابله با تهدیدات نرم فرصتی بی نظیر است و دانشگاهیان می توانند با درک درست و بکارگیری صحیح این فرصت جلوی پر شدن فضای مجازی از مطالبی که تاثیرات بد خود را بر جای خواهند گذاشت بگیرند.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم با ابراز این عقیده که "در عین ترویج فرهنگ وبلاگ نویسی باید آثار و تبعاتش نیز در نظر گرفته شود" به مهر گفت: لزوما شیوع بدون برنامه و بدون قانون وبلاگ نویسی چندان هم توجیهی ندارد. وبلاگها تحت یکسری قوانینی می توانند فعالیت کنند البته ممکن است چندان هم نظارتی بر رویشان وجود نداشته باشد. اما یک وبلاگ باید تحت یکسری قوانین و ضوابط خاصی که برایش تعریف شده فعالیت کند.

وی افزود: توسعه وبلاگ نویسی در بین اقشار مختلف مردم از جمله دانشگاهیان باید همراه با فعالیت در مسیر صحیح وبلاگ نویسی باشد.