خرید اختراعات نورتل از سوی اپل و مایکروسافت

به گزارش لیزنا به نقل از بی بی سی ،شرکت مخابراتی ورشکسته نورتل، باقیمانده حقوق انحصاری اختراعات خود را به قیمت چهار میلیارد و پانصد میلیون دلار به کنسرسیومی شامل شش شرکت که اپل و مایکروسافت هم در آن قرار دارد، فروخت.

 

شرکت‌های دیگر این کنسرسیوم، سونی، ریسرچ این موشن، اریکسون و ایی ام سی هستند.

در این حراج بیش از شش هزار حق انحصاری ثبت شده در بخش‌هایی نظیر شبکه‌های اطلاعاتی و نیمه‌رسانه‌ها به فروش رسید.

جورج رایدل مدیر بخش استراتژی شرکت نورتل درباره این حراج گفت:‌"حجم و ارزش دلاری این حراج، همینطور علاقه بسیار زیاد شرکت‌های بزرگ از سراسر جهان، پیش‌بینی نشده بود."

شرکت گوگل در ماه آوریل با پیشنهاد نهصد میلیون دلار برای خرید این دارایی‌ها اعلام آمادگی کرد.

شرکت کانادایی نورتل در ژانویه سال ۲۰۰۹ اعلام ورشکستگی کرد و از همان موقع شروع به فروش دارایی‌های خود کرد. این شرکت با فروش دارایی‌هایش تا کنون سه میلیارد و دویست میلیون دلار به دست آورده است.

پیشتر در روز پنجشنبه، نورتل با اجازه دادگاه مهلتی را که می‌تواند براساس قانون شرکتی ورشکسته باشد تا ۱۴ دسامبر تمدید کرد.

این اختراعات، آخرین دارایی‌های این شرکت بود که به فروش رسید.

پیش‌بینی می‌شد که حقوق مربوط به اختراعات نورتل با قیمت بین یک تا دو میلیارد دلار به فروش برسد اما علاقه خریداران در حراج آنقدر زیاد بود که قیمت نهایی بسیار بالاتر تعیین شد.

این علاقه زیاد نشان می‌دهد تا چه حد داشتن حقوق انحصاری این اختراعات برای شرکت‌های بزرگ مهم است.

قاسم فلاحی، مدیر بخش ابداعات و اختراعات شرکت اریکسون می‌گوید:‌"اختراعات شرکت نورتل نشانگر میراث بیش از صد سال تحقیق و آزمایش در این رشته است و مواردی در آن وجود دارد که برای صنعت مخابرات و دیگر صنایع بسیار حیاتی است."