بازديد معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری شيراز از مرکز منطقه‌ای و ISC

 

به گزارش لیزنا، اداره روابط عمومی و همکاری های علمی بين المللی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری اعلام کرد: آقای مهندس فرّخ زاده، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شيراز به همراه جمعی از مديران فرهنگسراهای شيراز روز چهارشنبه مورخ 22 تيرماه 1390 از مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پايگاه استنادی علوم جهان اسلام  بازديد به عمل آوردند .

در اين ديدار، دکتر جعفر مهراد، رئيس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و سرپرست پايگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC ) به معرفی و ارائه تاريخچه فعاليت ها و خدمات مرکز منطقه ای و پايگاه استنادی در حوزه های اطلاع رسانی پرداخته و به پرسش های حاضرين در اين خصوص پاسخ گفت.

سپس، مهندس فرّخ زاده درباره ماهيت و اهداف معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری سخن گفت و فرهنگسراهای تحت پوشش اين معاونت را معرفی کرد .

پس از آن معاونين پژوهشی مرکز و پايگاه و رئيس اداره خدمات اطلاع رسانی به معرفی پايگاه های اطلاعاتی، نحوه عملکرد و چگونگی دسترسی به حجم عظيم مقالات، مجلات و نشريات موجود در اين پايگاه ها پرداختنند .

در ادامه پس از تبادل نظر ميان طرفين مقرر گرديد تفاهم نامه همکاری های علمی  ميان مرکز و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شيراز منعقد گردد که مهم ترين اهداف اين تفاهم نامه  تامين اطلاعات علمی مورد نياز، پاسخگويی به نياز های اطلاعاتی و افزايش سرانه مطالعه جامعه و برگزاری کارگاه های آموزشی در فرهنگسراهای شيراز می باشد .

در پايان اين ديدار مهندس فرّخ زاده از زحمات انجام گرفته در مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری  و پايگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC ) توسط مديران و دست اندرکاران مربوطه تشکر و قدردانی نموده و از ايجاد جامع ترين پايگاه های اطلاع رسانی در شهر شيراز ابراز خوشوقتی و مسرت نموده و اظهار کرد که ايجاد اين پايگاه در شيراز مايه مباهات و سرافرازی ايشان و مردم شيراز مي باشد .

وی همچنين خواستار برپايی تورهای علمی در مرکز و افزايش سطح تبليغات و اطلاع رسانی به مردم به منظور معرفی هرچه بيشتر پايگاه استنادی و مرکز منطقه ای شد.