کد خبر: 38892
تاریخ انتشار: سه شنبه, 07 اسفند 1397 - 09:48

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

امضای تفاهم‌نامه کتابخانه ملی با صندوق حمایت از پژوهشگران کشور

منبع : روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران
سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.
امضای تفاهم‌نامه کتابخانه ملی با صندوق حمایت از پژوهشگران کشور

به گزارش لیزنا، ظهر امروز (دوشنبه 6 اسفند) در دیدار اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با نصرالله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور تفاهم نامه همکاری امضا شد.

بروجردی در این دیدار با تاکید بر اینکه در کشور و روستاهای دور افتاده استعدادهای درخشانی وجود دارد، گفت: متاسفانه به دلیل کمبود امکانات در روستاها دور افتاده، جوانان با استعداد هیچ گاه کشف و از هوش آنها بهره لازم برده نشده است.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با بیان اینکه گامی که صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در جهت حمایت از حوزه علم برداشته است قابل تقدیر است، افزود: این صندوق در دایره زیرساخت تولید دانش، گام های موثری برداشته است که ماندگار خواهد شد و ما نیز در کتابخانه ملی آمادگی حمایت و کمک از پژوهشگران را داریم.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه ها نباید در حد نوشتار باشد و باید در عرصه عمل نیز نمود و تاثیر کافی داشته باشد، گفت: ما در کتابخانه ملی ظرفیت های بسیاری از جمله اسناد، آمار و اطلاعات مختلف داریم که می‌تواند برای کارهای پژوهشی تاثیرگذار و مثبت باشد.

نصرت الله ضرغام نیز در این دیدار، گفت: یکی از جدیترین بحث‌هایی که در کشور ما باید به آن توجه شود خودباوری است. بنابراین برای پیشرفت کشور باید مردم و مدیرانی خودباور داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مهمترین موضوعی که ما همواره به آن توجه داریم بحث اختراع است و حاضریم از اختراعات پژوهشگرانی که توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به ما معرفی می شوند، حمایت کامل کنیم.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور تاکید کرد: تشکیل کارگروهی در هر دو سازمان برای بررسی و پیش بینی آینده علمی دنیا در 5 سال آینده نیز از ضروریات است که باید به آن توجه شود.

در پایان این دیدار تفاهم نامه مشترک با حضور اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با نصرالله ضرغام رئیس صندق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور امضا شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: