کد خبر: 24452
تاریخ انتشار: جمعه, 14 خرداد 1395 - 11:09

داخلی

»

اخبار کتاب

به همت مجله بخارا

شب «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» برگزار می‌شود

شب «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» به همت مجله ی بخارا روز دوشنبه 17 خرداد در کانون زیان فارسی برگزار می‌شود.
شب «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» برگزار می‌شود

 

 به گزارش لیزنا، برنامه شبهای بخارا روز دوشنبه 17/3/1395، ساعت 17 الی 19 به تجلیل از فرهنگنامه کودکان و نوجوانان اختصاص دارد.

در این شب، ایران گرگین، کامران فانی، محمدهادی محمدی، فرزانه اُخوت، آزادمهر دانش‌فاطمیه، علیرضا میرفخرایی سخنرانی می‌کنند.

در شب «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» نمایندگان نسل جوان، محمدامین گوهر، فاطمه علی‌محمدی، هووخش احسانی، مینا امیدی و فرزاد زین‌العابدینی حضور دارند و دو مستند کوتاه از اعظم نجفیان با همکاری سوزان حبیب و  مجتبی میرطهماسب پخش می شود. 

فرهنگنامه کودکان و نوجوانان، نخستین دایره‏المعارف عمومی نوشته شده به زبان فارسی همراه با تصویر برای کودکان و نوجوانان است که با دیدگاهی علمی و با تکیه بر فرهنک ایران تهیه شده است. مقاله ‏های آن دقیق­، مستند و با توجه به دانش پایه و زبان و بیان گروه سنی 10 تا 16 سال تدوین شده است. درتالیف مقاله‏ های آن بیش از 250 استاد و متخصص رشته‏ های مختلف همکاری داوطلبانه می­کنند. کلیه فعالیت‏های فرهنگنامه در شورای کتاب کودک، زیر نظر شورای اجرایی فرهنگنامه صورت می‏گیرد. پیش‏ بینی می‏شود که مجموعه فرهنگنامه در 26 جلد، با نظم الفبایی با بیش از پنج هزار مقاله و چند هزار تصویر شامل عکس، نقاشی، نقشه، جدول و نمودار منتشر شود. تاکنون 16  جلد از فرهنگنامه تا پایان حرف" س " منتشر شده است شرکت تهیه و نشر فرهنگنامه، چاپ و نشر این مجموعه را به عهده دارد.

شب « فرهنگنامه کودکان و نوجوانان »  روز دوشنبه 17 خرداد، ساعت 5 عصر در خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، شماره 12، کانون زیان فارسی برگزار می‌شود.

تغییرات احتمالی در برنامه اطلاع رسانی خواهد شد.


خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: