کد خبر: 24550
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 خرداد 1395 - 13:01

داخلی

»

اخبار کتاب

اصطلاح‌نامه حقوق جزای عمومی منتشر می‌شود

منبع : لیزنا
مدیر گروه اصطلاح ‌نامه‌های مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم از انتشار اصطلاح ‌نامه حقوق جزای عمومی خبر داد.
اصطلاح‌نامه حقوق جزای عمومی منتشر می‌شود

 

به گزارش لیزنا، حجت‌الاسلام حسین حسن‌زاده اظهار کرد: اصطلاح‌نامه محتوای دانش را از طریق واژه‌ها، کلیدواژه‌ها و اصطلاحات مدیریت می‌کند، بنابراین می‌توان بیان کرد اصطلاح‌نامه به مدیریت کلیدواژه‌ها و اصطلاحات می‌پردازد.

وی بیان کرد: از طرفی دیگر اصطلاح‌نامه، مفاهیم و محتوای متمرکز که در یک دانش وجود دارد را نظام و سامان بخشیده و مدیریت می‌کند.

مدیر گروه اصطلاح‌نامه‌های مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در زمینه اصطلاح‌نامه‌ها گفت: اصطلاح‌نامه فقه و اصطلاح‌نامه کلام جدید در حال انتشار بوده همچنین اصطلاح‌نامه حقوق در حال انجام بوده و بخشی از آن تکمیل شده است.

وی عنوان کرد: تألیف اصطلاح‌نامه حقوق جزای عمومی به پایان رسیده و مراحل تأیید و بازبینی آن انجام شده و برای انتشار ارائه شده است. در نظر داریم تألیف اصطلاح‌نامه تاریخ و سیره اهل بیت(ع) را نیز امسال آغاز کنیم.

حسن‌زاده به ویرایش و به روز رسانی اصطلاح‌نامه‌های قدیمی اشاره کرد و افزود: اصطلاح‌نامه اخلاق و اصطلاح‌نامه علوم قرآن ویرایش جدید شده و تعداد اصطلاحات آن افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: تألیف اصطلاح‌نامه ادیان از فعالیت‌های دیگر مرکز است که تاکنون حدود 6 هزار اصطلاح در این اثر به سامان رسیده و نیاز به بازنگری دارد، تألیف این اصطلاح‌نامه رو به پایان است.

مدیر گروه اصطلاح‌نامه‌های مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به الکترونیکی کردن اصطلاح‌نامه‌ها گفت: با توجه به اینکه حجم اصطلاح‌نامه‌ها فراوان است، تصمیم گرفته شد اصطلاح‌نامه‌ها به صورت الکترونیکی ارائه شود،‌ به همین دلیل ارائه اصطلاح‌نامه در محیط وب و تحت سامانه "اصطلاح نامه تحت وب" در جریان است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: