کد خبر: 25339
تاریخ انتشار: دوشنبه, 12 مهر 1395 - 13:50

داخلی

»

اخبار کتاب

انتشار  «اسیر افتخار» اثر فریدون مجلسی

منبع : لیزنا
«اسیر افتخار» نوشته فریدون مجلسی که برآمده از عقایدی آمیخته با توهمات آرمانی و احساسی  است از سوی انتشارات کتاب‌سرا، منتشر شد.
انتشار  «اسیر افتخار» اثر فریدون مجلسی

  به گزارش لیزنا، فریدون مجلسی به تازگی کتابی با عنوان «اسیر افتخار» را  که رمانی سیاسی، ماجرایی از تحولات سلطه ی دیدگاهی تاریخی، برآمده از عقایدی آمیخته با توهمات آرمانی و احساسی که اکنون یا باید خود را با واقعیات زمان تطبیق دهد و از زیر بار تسلیم به ستیزهای تاریخ گذشته" برهاند یا با بقا در گذشته، در تضادی ناسازگار با واقعیات امروزی به عداوتی پایدار و بیگانه ستیز ادامه ده منتشر کرده است.

 

داستانی است به موازات یک زندگی عادی انسانی، تابع طبیعت و زمان، که میکوشد خود را با واقعیات پیرامونی وفق دهد و با نیازهای گاه رمانتیک طبیعی نیز سازگار باشد.مشروطه، استبداد صغیر، جنگ جهانی اول، هرج و مرج، کودتا و برآمدن رضا شاه، جنگ دوم، ملی شدن صنعت نفت، قیام 30 تیر، کودتای 28 مرداد، انقلاب سفید، حزب رستاخیز، انقلاب اسلامی، جنگ عراق، ماجرای هسته ای و تحریم ... اما همه اینهادر یک داستان نمیگنجند.

 

در بخش هایی از این کتاب می خوانیم:

بازجویی را جداگانه از خواهر و مادر پرویز شروع کردیم. اظهار بی اطلاعی می کردند، اما مضطرب بودند. مستخدم خانه رنگش پریده و خودش را باخته بود! ما هم دل او را خالی کردیم. گفتم: "خب لابد می دانی که میهان آن شب رئیس شهربانی بوده، حالا می گویی خودت چه نقشی داشتی یا می خواهی به شهربانی برویم!" بیچاره داشت قالب تهی می کرد. مرتب می گفت که من بیگناهم. من آنجا فقط مستخدم هستم. آن شب هم من را از خانه به زیرزمین فرستادند. فقط یک چای برایشان بردم و دیگر نمی دانم چه اتفاقی افتاده است.صفحه 29

  

کتاب «اسیر افتخار» نوشته فریدون مجلسی در 220 صفحه و بهای 15 هزار تومان از سوی انتشارات کتاب‌سرا عرضه می شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: