کد خبر: 26723
تاریخ انتشار: سه شنبه, 21 دی 1395 - 11:21

داخلی

»

اخبار کتاب

با همکاری بنیاد کودک افعانستان

نشست‌های کتابخوانی «با من بخوان» برای کودکان مزارشریف

منبع : لیزنا
در راستای گام برداشتن برای تحقق شعار «همه‌ کودکان حق دارند کتاب‌های با کیفیت بخوانند» برنامه‌ «با من بخوان» این بار از مرزهای ایران فراتر رفته است و این برنامه امسال در مزارشریف اجرا می‌شود.
نشست‌های کتابخوانی «با من بخوان» برای کودکان مزارشریف

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، پس از ارسال نخستین مجموعه کتاب‌های باکیفیت، از آذر ماه 1395 نشست‌های بلندخوانی برنامه‌ «با من بخوان» برای کودکان تحت پوشش بنیاد کودک در منطقه‌ مزارشریف آغاز شده است.

در حال حاضر در دو مرکز در منطقه‌ مزارشریف این نشست‌ها کتابخوانی از سوی بنیاد کودک افغانستان در حال اجرا است و در این نشست‌ها دو تن از مربیان با بلندخوانی و انجام فعالیت‌های در پیوند با آن می‌کوشند تا شماری از کودکان محروم این منطقه را با لذت ادبیات و خواندن، آشنا کنند.

با توجه به نیاز منطقه مسئولان «با من بخوان» و بنیاد کودک امیدوارند که از راه ادبیات و کتابخوانی بتوانند افزون بر تقویت سواد پایه‌، این کودکان را با مهارت‌ها و ارزش‌های زندگی آشنا کنند و آنان را در راه گره‌گشایی از دشواری‌های زندگی و ساختن جامعه‌ای به دور از خشونت توانمند سازند.

این برنامه با هدف زیر پوشش قرار دادن کودکان پایه‌های پیش‌دبستان، اول و دوم دبستان در شهر مزارشریف و چند روستای پیرامون  آن به اجرا درآمده است و در مرحله‌ نخست آن از محل بودجه‌ صندوق توانمندسازی کودکان محروم (وابسته به مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان) بیش از 500 جلد کتاب باکیفیت و برگزیده‌ برنامه‌ «با من بخوان»، 50 بسته‌‌ آموزش خلاق سوادپایه از راه ادبیات، و 80 جلد کتاب‌ آموزشی برای آموزگاران و مربیان، به همراه فعالیت‌های در پیوند با کتاب‌ها و دستنامه‌های راهنما به مزارشریف ارسال شده است.

در هفته‌های پایانی شهریورماه 1395 نیز، مریم کریمی مسئول بنیاد کودک افغانستان به همراه دو تن دیگر از مربیان مزارشریف به ایران آمدند و در کارگاه‌های آموزشی «با من بخوان» شرکت کردند.

 کارگاه ادبیات کودک و کتاب‌های باکیفیت، کارگاه عناصر داستان، بلندخوانی، کارگاه نمایش و بیان و بدن، کارگاه‌های سواد پایه، آواورزی، الفباورزی، واژه‌نامه‌ چیستانی-تصویری و ریاضی‌آموز لولوپی از جمله کارگاه‌های برگزار شده برای این مربیان بود. این مربیان آموزش دیده قرار است که داوطلبان و مربیان دیگر را نیز با این برنامه و روش‌های اجرای آن آشنا کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: