کد خبر: 28669
تاریخ انتشار: سه شنبه, 02 خرداد 1396 - 09:41

داخلی

»

اخبار کتاب

«مرگ رنگ» نقد شد

منبع : لیزنا
جلسه دورخوانی و نقد مجموعه داستان «مرگ رنگ» نوشته مائده مرتضوی روز دوشنبه، اول خرداد ماه  با حضور توزنده جانی در فرهنگسرای فردوس برگزار شد.
«مرگ رنگ» نقد شد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی نشر کیان افراز، در این نشست ابتدا نویسنده داستانی به همین نام از مجموعه خواند و سپس حاضرین در جلسه نقطه نظرهای خود را در مورد داستان بیان‌نمودند و سوالاتشان را برای نویسنده مطرح کردند. اکثر حاضرین زبان روایت را نزدیک به زمان‌حاضر و یک نوع مولوی مدرن دانستند و داستان مرگ رنگ را با مسخ کافکا مقایسه کردند.

در ادامه توزنده جانی پاراگراف هایی از داستان را خواندند و درباره جان بخشی به اشیا که در بیشتر داستان های این مجموعه به کار رفته صحبت کرد و از دغدغه راوی داستان که اسارت در مدرنیته و مشکلات جهان مدرن امروز است،  سخن گفت.

مائده مرتضوی داستان «شیشه مات کن» از مجموعه را خواند و حاضرین در جلسه در مورد آن بحث کردند. توزنده جانی ابهام داستان را به مثابه تعلیق دانست و از غیر مستقیم گویی نویسنده در بیان ماجرا اظهار خرسندی نمود. در ادامه از کاربرد بی امان اشیا و ترکیبات خلاقانه واژگانی در مجموعه صحبت کرد

 

نویسنده در پایان به سولات حاضرین در جلسه در مورد منبع الهام و شیوه داستان نویسی خود پاسخ گفت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: