کد خبر: 28937
تاریخ انتشار: یکشنبه, 28 خرداد 1396 - 15:07

داخلی

»

اخبار کتاب

اصول روان‌ درمانگری و مشاوره با رویکردی اسلامی منتشر شد

منبع : لیزنا
سازمان مطالعه و تدوين كتب علوم انساني دانشگاه ها (سمت) «اصول روان‌ درمانگری و مشاوره با رویکردی اسلامی (مفاهیم، فرآیند و فنون)» را منتشر كرد.
اصول روان‌ درمانگری و مشاوره با رویکردی اسلامی منتشر شد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی انتشارات سمت، کتاب حاضر به عنوان دو واحد کتاب درسی در زمینه روان‌درمانگری و مشاوره در دانشگاه‌ها قابل تدریس است. هرچند به عنوان یک راهنما در کلینیک‌های مشاوره، روان‌درمانگری و روانپزشکی نیز قابل استفاده است.

این کتاب نشان می‌دهد که یک مشاور و روان‌درمانگر، تمامی رفتار و سلوک خود را باید براساس قواعد حرفه‌ای تنظیم کند. آنچه این اثر را منحصر به فرد کرده، آن است که برای نخستین‌بار یک روان‌شناس و مشاور می‌تواند تمامی فعالیت‌های خود را براساس یک الگوی مذهبی اسلامی تبیین و تنظیم کند. الگویی که تصویر نسبتاً کامل‌تری از انسان و روابط او با عالم هستی و خداوند ارائه می‌دهد و توحید را مبنای اصلی فعالیت‌های علمی قرار می‌دهد.

کتاب حاضر پس از بیان اصول کلی نظری به چهار حوزه اساسی خداشناسی، هستی‌شناسی، انسان‌شناسی و معادشناسی، تمامی مراحل درمان را تا بیان فنون اساسی پی می‌گیرد. پیگیری این اصول در فعالیت‌های مختلف مشاوره و روان‌درمانگری؛ ارزیابی، تشخیص، فرمول‌بندی، آسیب‌شناسی و درمان عملی، و در حد ظرفیت این کتاب، مجهز به استنادات دینی و علمی، به مشاور و مراجع کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری به کار با این کتاب بپردازد.

اين كتاب در 368 صفحه و مبلغ 173هزار ريال در اختيار دانشجويان و علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: