کد خبر: 32515
تاریخ انتشار: یکشنبه, 17 دی 1396 - 08:54

داخلی

»

اخبار کتاب

همایش «از خورشید تا پروین» در باکو برگزار می شود

منبع : لیزنا
همایش «از خورشید تا پروین» دوم اسفندماه سال جاری با همكاري رایزنی فرهنگی کشورمان در باکو برگزار می شود.
همایش «از خورشید تا پروین» در باکو برگزار می شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره‌كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، با همكاري رایزنی فرهنگی کشورمان در باکو و با مشارکت دانشگاه تبریز و آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان، همایش «از خورشید تا پروین» دوم اسفندماه سال جاری در محل انیستیتوی ادبیات آکادمی ملی علوم آذربایجان برگزار میشود.

 در این همایش در خصوص بررسی ابعاد فکری و شعری دو تن از بانوان بنام و شاعر دو سرزمین بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

 این همایش با حضور ريیس دانشگاه تبریز و اندیشمندان و صاحب‌نظران عرصه ادبیات معاصر و کلاسیک و با هدف آشنایی محققان و نخبگان ادبی با شعرای معاصر دو کشور برگزار مي‌شود.

 آشنايي با خورشید بانو ناتوان

 خورشید بانو ناتوان (۱۸۳۲- ۱۸۹۷ ميلادي) یکی از بهترین غزل‌گویان دوره معاصر جمهوری آذربایجان است که بیشتر شعرهایش را به زبان ترکی و فارسی سروده است. وي تقریباً بیست سال رهبری انجمن ادبی «مجلس انس» را به عهده داشت و اکثر شعرهایش بلافاصله بعد از سروده شدن از طرف ده‌ها شاعر بزرگ و سرشناس مورد استقبال قرارگرفته و انواع و اقسام نظیره‌ها و تضمین‌ها بر شعرهایش سروده می‌شد.همایش «از خورشید تا پروین» در باکو برگزار مي‌شودهمایش «از خورشید تا پروین» دوم اسفندماه سال جاری با همكاري رایزنی فرهنگی کشورمان در باکو برگزار مي‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: