کد خبر: 35390
تاریخ انتشار: سه شنبه, 12 تیر 1397 - 15:15

داخلی

»

اخبار کتاب

نامزدهای بخش ادبیات کودک جایزه پروین اعتصامی معرفی شدند

منبع : لیزنا
در فاصله کمتر از دو هفته تا برگزاری اختتامیه هشتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی، اولین گروه از نامزدهای بخش‌های پنج‌گانه جایزه مشخص شد.
نامزدهای بخش ادبیات کودک جایزه پروین اعتصامی معرفی شدند

به گزارش لیزنا براساس اعلام روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، داوران بخش ادبیات کودک که آثار منتشر شده در حوزه ادبیات کودک و نوجوان طی سال‌های 95 و 96 را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده‌اند، ۵ اثر را به عنوان نامزدهای نهایی این بخش به دبیرخانه معرفی کردند.

(به ترتیب حروف الفبا) «خداحافظی در خیابان پاییز» سروده مریم اسلامی، «شاخ دماغی‌ها» نوشته سیده عذرا موسوی، «شب‌های بی‌ستاره» نوشته مرضیه نفری، «کاش یکی قصه‌اش را می‌گفت» نوشته شکوه قاسم‌نیا و «کلید کلید، دسته کلید» سروده اکرم کشایی نامزدهای این بخش هستند.

جواد محقق، سوسن طاقدیس و کمال شفیعی، داوری بخش ادبیات کودک این دوره از جایزه ادبی پروین اعتصامی را برعهده داشتند.

داوران بخش ادبیات کودک را بیشتر بشناسیم

جواد محقق، شاعر و روزنامه‌نگار - متولد سال 1333 در همدان:

دبیری و عضویت در هیئت علمی دوره‌های مختلف جشنواره بین‌المللی شعر فجر را در کارنامه دارد. از دیگر سوابق ایشان در حوزه ادبیات کودک و نوجوان می‌توان به سردبیری ماهنامه رشد معلّم به مدّت 13 سال، مسئولیت صفحات شعر مجله «کیهان بچّه‌ها»، عضویت در شورای طرح و برنامه خانه روزنامه‌نگاران جوان، عضویت در شورای طرح و برنامه «گنبد کبود» نخستین روزنامه نوجوانان ایران، عضویت در شورای شعر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دبیر علمی بیش از 10 جشنواره ملّی در حوزه شعر، داستان، کتاب و مطبوعات اشاره کرد.

از جمله آثار مهم او در حوزه کودک و نوجوان می‌توان از قصه مرد بزرگ پاپتی(1356)، مثل من به انتظار(1374)، در خانه ما(1381)، خواب خوب(1381)، دوغ و دروغ(1386)، معلمان خوب من(1379)، دوغ و دروغ(1386)، آن بهار مهربان(1380)، باران بهانه بود(1386) و... نام برد.

سوسن طاقدیس، داستان‌نویس کودک و نوجوان- متولد 1338 در شیراز:

سوسن طاقدیس عضویت در هیئت علمی جشنواره پروین اعتصامی را در دوره‌های گذشته در کارنامه دارد. سال ۱۳۸۶ موفق شد برای کتاب «قدم یازدهم» جایزه كتاب سال را دریافت کند. لوح تقدیر دانشگاه الزهرا برای مجموعه فعالیت هنری، لوح سپاس از مرکز امور مشارکت زنان ریاست جمهوری سال ۱۳۷۹، جایزه پروین اعتصامی برای کتاب «قدم یازدهم» در سال 1385 از دیگر جوایز کسب شده ایشان است.

فعالیت داستان نویسی حرفه ای خود را با نوشتن داستان «بابای من دزد بود» در كیهان بچه‌ها آغاز كرد. او آثار متعددی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان به بازار نشر ارائه داده است که «قدم یازدهم»، «زرافه من آبی است»، «پشت آن دیوار آبی»، «هزار سال نگاه»، «تو هم آن سرخی را می‌بینی»، «دخترک و فرشته‌اش»، «بزغاله‌های سبز»، «یكی بود» و «جوراب سوراخ» تعدادی از آثار اوست.

کمال شفیعی، شاعر کودک و نوجوان- متولد سال 1347 در اسدآباد:

کمال شفیعی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی است. وی چندین مجموعه شعر دارد و تاکنون بیش از 15 کتاب از ایشان منتشر شده است. از جمله آثار او می‌توان به «گوزن‌های پا به ماه»، «چتری از پرنده»، «ابرها مسافرند»، «مورچه های پاپتی»، «هر گلابی یک چراغ» اشاره کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: