کد خبر: 35920
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 04 مرداد 1397 - 11:07

داخلی

»

اخبار کتاب

میرجلالی: دانشگاهی که تنها به آموزش می‌پردازد دبیرستانی بزرگ است نه دانشگاه

منبع : لیزنا
پژوهشگر برجسته ایران در زبان و ادب فارسی با بیان اینکه متاسفانه دانشگاه‌ها فقط به بحث آموزش می‌پردازند، گفت: دانشگاهی که تنها به آموزش می‌پردازد دانشگاه نیست، دبیرستانی بزرگ است.
میرجلالی: دانشگاهی که تنها به آموزش می‌پردازد دبیرستانی بزرگ است نه دانشگاه

 به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی جهاددانشگاهی، میرجلال الدین کزازی پژوهشگر برجسته ایران در زبان و ادب فارسی در آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره پایان نامه سال دانشجویی اظهار کرد: بسیار خرسندم که بخت با من یار شد و بار دیگر به همدان نخستین کانون تاریخ و تمدن جهان قدم گذاشتم.

کزازی با اشاره به اینکه در دانشگاه‌ها دچار نقص هستیم و این نقص باعث می‌شود که دانشجوی خوبی به جامعه تحویل داده نشود، یادآور شد: دانشگاهی که تنها به آموزش می‌پردازد دانشگاه نیست و دبیرستانی بزرگ است.

وی با طرح این پرسش که چرا دانشی که در دانشگاه می‌آموزیم به کار نمی آید؟ پاسخ داد: متاسفانه دانشگاه‌ها با نیازهای کنونی جامعه بیگانه هستند.

کزازی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های ما تنها به آموزش می‌پردازند، تصریح کرد: چندی است که بر آن شده که به بحث پژوهش نیز توجه شود اما باید گفت حتی اگر دانشگاه‌ها در پژوهش نیز کارآمد و پیشگام شوند، باز هم دانشگاه آنچه باید نیست.

پژوهشگر برجسته ایران در زبان و ادب فارسی یادآور شد: دانشگاه، آموزش و پژوهش هنگامی بازدهی خواهد داشت که به رده و پایه بینجامد که من آن را اندیشه ورزی می‌نامم اما دانشگاه‌های ما به آن رده سوم نمی‌رسند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: