کد خبر: 36039
تاریخ انتشار: دوشنبه, 08 مرداد 1397 - 15:12

داخلی

»

اخبار کتاب

محمود آموزگار:

آخوندی همواره مسائل صنفی را به مسائل شخصی ترجیح داده است

منبع : لیزنا
محمود آموزگار: آن چیزی که به نظر من اهمیت دارد، صرف نظر از کارهای با ارزشی که در حوزه نشر انجام داده اند، علاقه‌مندی ایشان به مسائل صنفی است و همواره آنها را به مسائل شخصی ترجیح داده است.
آخوندی همواره مسائل صنفی را به مسائل شخصی ترجیح داده است

محمود آموزگار، رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در حاشیه این مراسم به خبرنگار لیزنا گفت: آقای آخوندی یکی از افراد قدیمی صنفی است. آن چیزی که به نظر من اهمیت دارد، صرف نظر از کارهای باارزشی که در حوزه نشر انجام داده اند رضایت جامعه علاقه مند به ادبیات دینی را جلب کرده اند و این نشان دهنده موفقیت ایشان در حوزه ای است که انتخاب کرده اند. علاوه بر این آقای آخوندی علاقه مند به مسائل صنفی است و همواره آنها را به مسائل شخصی ترجیح داده، البته با ذکر این قضیه که همیشه خط قرمز داشته و آن هم شرع بوده است. طبیعی است که خلاف شرع انجام نمی داده و مجموعا به نظرم می رسد که این ها نکات بسیار مثبتی است.

او افزود: اینگونه مراسم تجلیل باعث می شود که خستگی چنین افرادی بعد از سال ها تقلا و تلاش- آن هم در یک حرفه ای که درواقع مبتنی است بر انواع و اقسام دلشوره ها و نگرانی هاست- برطرف شود. حرفه ای که مسائلی مثل چاپ، کاغذ و گرانی ها این حرفه را آزار می دهد. این نوع مراسم کمک می کند که به افرادی که در حوزه نشر و فرهنگ هستند، روحیه دهیم تا به فعالیت خودشان ادامه دهند و دیگرانی نیز باشند که تشویق شوند و در این مسیر قدم بگذارند.

آموزگار همچنین در مورد حوزه نشر توضیح داد: نشر بر سه پایه استوار است. یعنی اگر ناشران را به لحاظ نوع کتاب هایی که منتشر می کنند دسته بندی کنیم، سه گروه اصلی داریم؛ به لحاظ موقعیت جغرافیایی، ناشرانی که کتاب های معرف دینی ومذهبی چاپ می کردند در بازار متمرکز بودند. ناشرانی که نظریات جدید، رمان، شعر و داستان را منتشر می‌کردند، به راسته جلوی دانشگاه و خیابان انقلاب معروف هستند و همچنین ناشران آموزشی که در پاسخ به نیازهای حوزه آموزش فعالیت می کنند. هر کدام از این ها ویژگی هایی دارند و با توجه به این که جامعه ما جامعه متکثری است، نظریات متفاوت- نه فقط به لحاظ دینی- و انتظارات خاصی را در حوزه نشر دارند. بنظرم این سه پایه باید همواره در نظر گرفته و لحاظ شوند. با اینکه برخی اعتقاد دارند که کتاب های کمک درسی ارزشی ندارند، ناشران آموزشی اغلب افرد تحصیل‌کرده‌ای‌اند و با علم روز مدیریت آشنایی دارند و بازاریابی و سنجش ذائقه مخاطب را به خوبی می فهمند. بنابراین ناشران آموزشی می توانند افزوده ای به بضاعت مجموعه نشر داشته باشند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: