کد خبر: 40274
تاریخ انتشار: سه شنبه, 16 مهر 1398 - 09:47

داخلی

»

اخبار کتاب

لوکاشنکو: 

چه چیزی مانع نوشتن کتاب درسی نرمال می شود؟

منبع : رایزنی فرهنگی سفارت ج.ا.ایران در بلاروس
 رئیس جمهور کشور بلاروس معتقد است که وزارت آموزش و پرورش این کشور «سهل انگار و غیرمسئولانه» نسبت به کتابهای درسی عمل می کند.
چه چیزی مانع نوشتن کتاب درسی نرمال می شود؟

 به گزارش لیزنا، لوكاشنكو رئيس جمهور بلاروس در روز جمعه مدارک فوق دکترای علوم و گواهی پروفسوری را به کارمندان علمی و علمی-آموزشی اهدا کرد. وی در این مراسم به موضوع تهیه کتاب های درسی بلاروس پرداخت.

وی گفت: "ما به کتاب های درسی با کیفیت بالا احتیاج داریم! من این را برای اولین بار تکرار نمی کنم! و به شما قول می دهم که امسال نقطه عطفی خواهد بود. من می خواهم روسا نیز این را بشنوند! صحبت کردن در این مورد، دیگر کافیست! کتاب درسی خوبی وجود ندارد، بدین ترتیب در آینده فوق دکترها و پروفسورها نیز وجود نخواهند داشت! "

رهبر بلاروس تأکید کرد: "کتاب درسی را باید در دست گرفت و آن را قدر دانست. باید برای مطالعه مناسب باشد. حتی در متونی که کاملا از بالا به پایین با فونت ریز یک سره نوشته شده است، حداقل به نوعی می توان نکته اصلی را برجسته کرد و در صفحه قرار داد: جایی در یک ستون، جایی که در طول صفحه به حالت کشیده بیاید و غیره ... آیا واقعاً حیف نیست که برای این ده برگ اضافی، مطالب این کتاب درسی به صورت نرمال نیاید؟ ...".

رئیس جمهور این کشور معتقد است که وزارت آموزش و پرورش "سهل انگار و غیرمسئولانه" نسبت به این موضوع برخورد می کند. وی خواستار آن شد که وزیر آموزش و پرورش، گزارشی از دستورالعمل ها و وظایف اجراشده را ظرف مدت سه ماه آینده ارائه دهد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: