کد خبر: 32812
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 بهمن 1396 - 22:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دوره آموزشی «خدمات کتابخانه‌ای برای کودکان و نوجوانان» و «شاداب سازی محیط و موازین» در خراسان شمالی

منبع : لیزنا
دوره آموزشی «خدمات کتابخانه‌ای برای کودکان و نوجوانان» و «شاداب سازی محیط و موازین» ویژه کتابداران خراسان شمالی، رؤسای شهرستان‌ها و کارشناسان ستادی حوزه امور کتابخانه‌ها برگزار شد.
 دوره آموزشی «خدمات کتابخانه‌ای برای کودکان و نوجوانان» و «شاداب سازی محیط و موازین» در خراسان شمالی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی  خراسان شمالی، علی‌محمد جهانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به اهمیت آموزش در ارتقای سطح کیفی خدمات، شاخص‌های کتابخانه‌ای و دانش کتابداران گفت: ایجاد میل به کتابخوانی در کودکان و نوجوانان و نیز مراجعه به کتابخانه در آن‌ها کاری است که باید با ظرافت و آموزش انجام شود. بنابراین لازم است که با ایجاد جذابیت‌های بصری و شاداب سازی فضای کتابخانه‌ها، محیط این مراکز فرهنگی را برای کودکان و نوجوانان دلپذیر کنیم.

وی افزود: کتابخانه‌های عمومی یکی از ارکان اثرگذار در حوزه فرهنگ، آموزش و پژوهش کشور محسوب می‌شوند؛ بنابراین رشد و تعالی دانش حرفه‌ای کتابداران با برگزاری دوره‌های آموزشی بسیار  مهم و ضروری است.

مصیب سامانیان، مدیر گروه رشته علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد، به‌عنوان مدرس این ۲ دوره آموزشی در جمع کتابداران استان، اظهار داشت: امروزه با حرکت به سمت جامعه دانشی، اهمیت اطلاعات و دانش بیش‌ازپیش آشکار شده است و متخصصان اطلاعات و دانش شناسان، نقش تعیین‌کننده‌ای در این جوامع ایفا می‌کنند. این متخصصان با مطالعه ماهیت اطلاعات و دانش و تدوین مکانیسم‌هایی برای گردآوری، سازمان‌دهی، اشاعه و مدیریت آن، زمینه را برای پویایی جریان دانش در جامعه فراهم می‌کنند.

وی در ادامه به ارائه مطالبی در حوزه خدمات کتابخانه‌ای برای کودکان و نوجوانان و شاداب سازی محیط کتابخانه‌ها پرداخت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: