کد خبر: 38480
تاریخ انتشار: شنبه, 06 بهمن 1397 - 10:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 آیین تجلیل از «ناصر کشاورز» شاعر برجسته کودک در یزد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد
  ناصر کشاورز، شاعر برجسته کودک و نوجوان در آیینی که به مناسبت بزرگداشت وی در یزد برگزار شد، کودکی را منشأ بسیاری از موفقیت‌ها و پیشرفت‌های زندگی هر فرد دانست.
 آیین تجلیل از «ناصر کشاورز» شاعر برجسته کودک در یزد

به گزارش لیزنا، ناصر کشاورز، شاعر برجسته کودک و نوجوان در آیینی که به مناسبت بزرگداشت وی در یزد برگزار شد، کودکی را منشأ بسیاری از موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها دانست.

کشاورز در جمع مسئولان، اهالی فرهنگ و هنر، کتابداران و کودکان و نوجوانان یزدی، راز موفقیت خود در عرصه شعر کودکانه را زنده بودن کودک درون خود دانست و گفت: توجه به کودک پرشور و خلاق درون، در شکل‌گیری شخصیت انسان مؤثر است و اگر این کودک مورد بی‌توجهی قرار بگیرد، احساس رهایی، نو بودن و تازگی در انسان از بین می‌رود

وی افزود: کودکی، منشأ بسیاری از موفقیت‌های فرد در آینده است و بسیاری از بزرگان، توجه به کودکی را برای پرورش و بالندگی انسان‌ها ضروری می‌دانند.

کشاورز در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم مسئولیت‌پذیری و تعهد شاعران و نویسندگان به آثارشان تأکید کرد و گفت: نگرانی از اثرگذاری نوشته‌ها و اشعار هر روز در من بیشتر می شود؛ چرا که یک شاعر و نویسنده در قبال مخاطب خود باید متعهد باشد.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم و کودکان یزدی گفت: یزدی‌ها انسان‌هایی پاک، خوش‌اخلاق و مهربان هستند که این روحیه و خصیصه برگرفته از معماری سنتی و دلنشین یزد و صفا و صمیمت موجود در تک‌تک مردمان این دیار است.

کشاورز همچنین بخش‌هایی از سروده‌های خود را قرائت کرد و موردتشویق حاضران قرار گرفت.

در پایان مراسم تجلیل از ناصر کشاورز، شاعر برجسته کودک و نوجوان که در قالب طرح ملی «چهل قلم» و با همکاری ادارات کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و صدا و سیمای مرکز یزد برگزار شد، از این شاعر توانمند با اهدای لوح سپاس دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است، طرح ملی «چهل قلم» به مناسبت چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اجرا می‌شود و در قالب این طرح، ۴۰ تن از نویسندگان برجسته در حوزه‌های مختلف در ۳۱ استان کشور تجلیل می شوند.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: