کد خبر: 40488
تاریخ انتشار: دوشنبه, 11 آذر 1398 - 08:00

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بازگشایی کتابخانه عمومی پردیس شهر مرودشت

منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
پس از اتمام عملیات تعمیر و نوسازی کتابخانه عمومی پردیس مرودشت، کتابخانه پنجاه ساله شهر مرودشت بازگشایی شد.
بازگشایی کتابخانه عمومی پردیس شهر مرودشت

به گزارش لیزنا، آیین بازگشایی کتابخانه عمومی پردیس شهر مرودشت با حضور روح الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس؛ حجت الاسلام مهدی آقایی، امام جمعه مرودشت؛ سید مهدی مکی، شهردار مرودشت و دیگر مسئولان برگزار شد.

روح الله منوچهری در این دیدار با اشاره به اینکه امسال سه کتابخانه عمومی در شهرستان مرودشت تعمیر، به سازی و شاداب سازی شده است، گفت: تعمیرات سه کتابحانه عمومی ولیعصر (عج)، پردیس و دشتک ابرج امسال انجام شد. کتابخانه عمومی ولیعصر (عج)در هفته دولت به بهره برداری رسید و کتابخانه دشتک نیز به زودی بازگشایی خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس با تصریح اینکه این کتابخانه قدمت پنجاه ساله دارد و نیم قرن است که به مردم خدمات ارائه می دهد، خاطرنشان کرد: باتوجه به فرسودگی ساختمان، بازسازی و تعمیر این کتابخانه بسیار لازم بود که این پروژه با اعتبار یک میلیارد و پانصد میلیون ریال انجام شد.

وی با تصریح اینکه اکنون نوبت مردم است که از این امکانات استفاده کنند، گفت: زیرساخت لازم فراهم شده و امروز باید افزایش علاقه مردم را ببینیم؛ آمارها بیان می کند که در هرجا، فضا و امکانات خوب باشد، مردم از کتابخانه بیشتر استقبال می کنند.

منوچهری به اقدامات گسترده کتابخانه های عمومی اشاره کرد و گفت: فعالیت های خرد و کلان بسیاری در کتابخانه ها انجام می شود که حاصل آن افزایش آمار عضویت و امانت کتاب بوده است. هر چقدر مردم بیشتر از کتابخانه های عمومی استفاده کنند ما نیز برای ارتقای سطح کتابخانه ها بیشتر راغب می شویم.

حجت الاسلام مهدی آقایی، امام جمعه شهرستان مرودشت نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته کتاب و ایام بسیج، با اشاره به بازسازی کتابخانه پردیس، عنوان کرد: بازگشایی کتابخانه عمومی پردیس، فضای خوبی در این شهر فراهم کرده است. با توجه به وضعیت اقتصادی و کمبود بودجه در کشور، انجام چنین کارهایی بسیار مهم است.

وی همچنین از برنامه کتابخانه های عمومی مرودشت در هفته کتاب قدردانی کرد و گفت: برنامه های خلاقانه و متنوع کتابخوانی در بازه زمانی گسترده در مرودشت برگزار شد که توانست بسیاری از مردم و دستگاه ها را با خود همراه کند.

گفتنی است، کتابخانه عمومی پردیس، نخستین کتابخانه شهرستان مرودشت در سال ۱۳۵۰ تأسیس شد. این کتابخانه ۱۱۰۰ مترمربع زیربنا و قریب به ۱۵ هزار نسخه کتاب دارد. در حال حاضر ۱۳ کتابخانه عمومی نهادی و ۲ کتابخانه مشارکتی در مرودشت فعال است.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: