حاشیه های اولین روز نمایشگاه کتاب فرانکفورت

  به گزارش خبرنگار لیزنا، در ساعت‌های افتتاح رسمی نمایشگاه قبل از پذیرش عموم بازدیدکنندگان، پادشاه هلند و پادشاه و ملکه بلژیک حضور داشتند و به همراه مقامات سیاسی دو کشوراز نمایشگاه دیدن کردند.

 در مراسم افتتاح رسمی نمایشگاه کتاب فرانکفورت شب گذشته رییس پارلمان اروپا در سخنانی، با یادکردن و تمرکز بر نام "اصلی اردوغان" نویسنده زن ترکیه‌ای که از چندی پس از  کودتای اخیر در این کشور زندانی شده، به دولت ترکیه توصیه کرد که در مواضع و رفتار خود تجدید نظر کند.

عضو کمیته راهبری ملی، گفت: موانع اداری مانند پرداخت برای سفارش بلیط و هتل ها ایجاد عوارض در ساعات اولیه با تداخل همراه بوده است و به زودی برطرف می شود.

بنا به گزارش ها حیدر باقر مدیر خانه چاپ و نشر المیزان، و عضو هیئت اندونزیایی، هنوز موفق به تهیه بلیط نشده اند این در حالی است که قرار است جلسات در نمایشگاه برگزار شود.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت به عنوان مطرح‌ترین و موثرترین رویداد نمایشگاهی در حوزه کتاب از پایان دهه ۴۰ میلادی و پس از جنگ جهانی دوم تاکنون به طور مرتب برگزار شده است و فرانکفورت از چند روز قبل از آغاز نمایشگاه، به عادت هرساله در این ایام، روزهای شلوغ، گران و بارانی را تجربه می‌کند.این در حالی است که تدابیر شدید امنیتی در فرودگاه، ایستگاه‌های قطار و سایر وسایل نقلیه و نیز مکان‌های پررفت و آمد سطح شهر بسیار محسوس است.

 گفتنی است؛ نمایشگاه کتاب فرانکفورت که از صبح امروز پذیرای بازدیدکنندگان است، تا دوم آبان دایر خواهد بود و بازدید از این نمایشگاه در سه روز آغازین، مختص روزنامه‌نگاران، متخصصان و دست‌اندرکاران حوزه نشر است.