کد خبر: 24965
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 20 مرداد 1395 - 12:52

داخلی

»

مطالب فناوری

»

رویداد

«فاب» تنها جایزه ملی کاربست فناوری اطلاعات

منبع : لیزنا
دکتر سیروس علیدوستی رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) گفت: جایزۀ فناوری اطلاعات برتر (فاب) به عنوان تنها جایزه ملی کاربست فناوری اطلاعات، در سه رده طلایی، نقره ای و برنزی در چهارمین همایش مدیران فناوری اطلاعات به محصولات فناورانه داده می‌شود.
 «فاب» تنها جایزه ملی کاربست فناوری اطلاعات

 به گزارش لیزنا، دکتر علیدوستی رئیس ایرانداک با اشاره به تاریخچه جایزه ملی فناوری اطلاعات برتر (فاب) افزود: از خرداد ماه سال گذشته این جایزه سالانه در چارچوب همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات به محصولات فناورانه داده می­شود.

 

وی افزود: سال گذشته دبیرخانه سومین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات 138 محصول دریافت کرد که از میان آنها فاب طلایی به سامانه همانندجو از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، فاب نقره‌ای به پایگاه اشتراک دانش از دانشگاه فردوسی مشهد، و فاب برنزی به سامانه خدمات دانشگاهی همراه از دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد داده شد.

عضو کمیته سیاست‌گذاری همایش افزود: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) با ارائه این جایزه به دنبال آن است تا محصولات فناورانه تولید شده را معرفی و به گسترش بازار برای این محصولات کمک کند و همچنین پیشرانی برای توسعه محصولات فناورانه و تولید و صادارات آنها باشد.

 

رئیس ایرانداک بیان کرد: همیاری و همکاری گروهی و توجه به جنبه­های فرایندی، مالی و بازار، نوآوری و فناوری، و نیز فرهنگی و اجتماعی در تولید محصولات فناورانه در حوزه فناروی اطلاعات از نکات مهم در جایزه فاب است. توجه به چنین جنبه‌هایی از محصولات فناورانه، از یک سو می‌تواند ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دستاوردهای فناوری اطلاعات را نزد سیاست‌گذاران کشور برای دست‌یابی به چشم‌انداز و هدف‌های اقتصادی مقاومتی آشکار نماید و از سویی دیگر می‌تواند با توجه به این ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها نگاه واقع‌بینانه‌تری را نزد مدیران فناوری اطلاعات کشور برای پیش‌برد هدف‌های اقتصاد دانش‌بنیان فراهم سازد.   

علیدوستی با بیان ویژگی‌های محصولات فناورانه گفت: محصولات فناورانه هرگونه نوآوری و ابتکار در حوزه کاربرد فناوری اطلاعات را در بر دارند و می­توانند در قالب محصولات و خدمات نرم­افزاری، سخت‌افزاری و ارتباطی (شبکه­ای)، استانداردها، معماری­ها و روش‌شناسی­های طراحی و توسعه سامانه­های کاربردی، و روش­ها و استانداردهای آسان‌سازی کاربست فناوری اطلاعات و اشاعه آنها در بستری فرهنگی ـ‌ اجتماعی ارائه شوند.

 

وی یادآور شد:‌ سازمان ها و شرکت‌های فعال در زمینه فناوری اطلاعات می‌توانند مستندات محصولات فناورانه خود را تا 31 مرداد 1395 از وبگاه همایش به نشانیitmanc.irandoc.ac.ir برای بررسی ارائه کنند.

بر اساس اعلام گزارش «روابط عمومي پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران»، چهارمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات در تاریخ 7 مهر 1395 برگزار می‌شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: