کد خبر: 39751
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 08 خرداد 1398 - 10:46

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

طی دیدار هیات فرهنگی ایران از موزه جنگ مسکو:

سنگ بنای هفته هنر و ادبیات جنگ ایران و روسیه گذاشته شد

منبع : بنیاد شعر و ادبیات داستانی
مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی به همراه رایزن فرهنگی ایران در روسیه با رئیس موزه جنگ مسکو دیدار کرد.
سنگ بنای هفته هنر و ادبیات جنگ ایران و روسیه گذاشته شد

به گزارش لیزنا، در این دیدار با هدف افزایش روابط فیمابین، درباره برگزاری هفته هنر و ادبیات جنگ با برگزاری نشست‌های ادبی، نمایش فیلم، نمایشگاه کتاب و عکس در دو کشور ایران و روسیه، بحث و تبادل‌نظر شد.

در این نشست، قهرمان سلیمانی گفت: در ایران نیز همانند موزه جنگ روسیه، موزه انقلاب و دفاع مقدس وجود دارد که به معرفی تاریخ انقلاب و جنگ هشت ساله می‌پردازد.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم برنامه‌های مشترکی در زمینه‌های متنوع فرهنگی و هنری از جمله ادبیات و سینما در حوزه جنگ ترتیب دهیم که ضمن آن، هنرمندان دو کشور با یکدیگر آشنا شده و منجر به اتفاقات بزرگ فرهنگی شوند.

در ادامه «الکساندر اشکولنیک» با استقبال از افزایش روابط فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران گفت: در کمیته بین‌الملل موزه جنگ مسکو، روسای موزه‌های جنگ دنیا حضور دارند. امیدوارم دعوت از مدیر موزه انقلاب و دفاع‌مقدس ایران برای عضویت در این شورا، زمینه‌ساز ارتباط و تبادلات فرهنگی هر چه بیشتر این دو مرکز فرهنگی شود.

مهدی قزلی نیز در این دیدار با اشاره به مشترکات فرهنگی دو کشور گفت: بازدید از شهرهای ولگوگراد در روسیه و خرمشهر در ایران که با مقاومت خود در برابر متجاوزان در نتیجه جنگ موثر بودند، برای هنرمندان هر دو کشور می‌تواند موثر و قابل توجه باشد.

وی در پایان پیشنهاد کرد، با ایجاد یک پل ادبی، هر سال یک کتاب روسی و یک کتاب ایرانی با موضوع جنگ و وطن دوستی انتخاب و ترجمه شود.

گفتنی است، پس از این دیدار، رایزن فرهنگی ایران و مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی از امکانات و بخش‌های مختلف موزه جنگ مسکو بازدید کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: