کد خبر: 30185
تاریخ انتشار: دوشنبه, 06 شهریور 1396 - 14:00

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

تازه های نشر

«راهنمایی ساده و عملگرا درباره مدیریت پروژه» به چاپ رسید

منبع : لیزنا
کتاب جدید باربارا آلان (Barbara Allan) تحت عنوان «راهنمایی ساده و عملگرا درباره مدیریت پروژه» توسط انتشارات فست (Facet) به چاپ رسیده و از طریق کتابفروشی انجمن کتابداری امریکا در دسترس است.
«راهنمایی ساده و عملگرا درباره مدیریت پروژه» به چاپ رسید

به گزارش لیزنا، این کتاب، متخصصان کتابداری و اطلاع ­رسانی را قادر می سازد که در انواع پروژه های مختلف مانند پروژه های پیچیده چند سازمان در مقیاس بزرگ یا پروژه های محلی نسبتا ساده مشارکت یا آن ها را هدایت کنند.

در واقع این کتاب بازبینی عمیق و گسترده ای بر اثر قبلی «آلان» است که در سال 2004 تحت عنوان «مدیریت پروژه» به چاپ رسیده بوده است. در اثر جدید، گسترش های قابل توجه در طول دهه های قبلی شامل توسعه و پذیرش گسترده روش های مدیریت پروژه رسمی، استفاده از رسانه های اجتماعی برای ایجاد ارتباط و اشاعه اطلاعات درباره پروژه ها، تغییر بزرگ در انواع پروژه های کتابداری و اطلاع رسانی تحلیل شده اند.

متن کتاب، مطالعات موردی عملی از طیف گسترده ای از پروژه های سازمان های کتابداری و اطلاع رسانی در سطوح محلی، منطقه ای، ملی و بین المللی را پوشش می دهد. مثال های کتاب ، دیدگاهی از یک تجربه خوب برای یادگیرنده ایجاد می کند. متن کتاب به طور کلی موارد زیر را پوشش می دهد:

--مقدمه ای به مدیریت پروژه، کارمندان پروژه و متخصصان کتابداری و اطلاع رسانی؛

--رویکردهای مختلف به مدیریت پروژه، چرخه پروژه، مردم و مدیریت تغییر؛

--بحث درباره روش های پروژه، نرم افزارهای مدیریت پروژه، نرم افزارهای منبع باز، نرم افزارهای مشارکتی و استفاده از رسانه های اجتماعی؛

--آغاز پروژه، ارتباطات، تحلیل و خلاصه های پروژه؛

--توسعه زیرساخت های پروژه، برنامه ریزی، کار با امور مالی، تجزیه و تحلیل ریسکی دقیق؛ و

--کار مشارکتی در تیم های مجازی و متنوع و مدیریت تغییر.

علاقه مندان می توانند از طریق این لینک به مشخصات بیشتری از کتاب دسترسی داشته باشند.

باربارا آلان فرهیخته ای است که پیشینه اش مرتبط با مدیریت محل کار و کتابخانه های دانشگاهی است و جایزه «کمک هزینه تدریس ملی» در سال 2008 به وی اهدا شد. وی سال های زیادی به فعالیت در دانشکده های حوزه تجارت مشغول بوده و بر مباحثی مانند افرایش یادگیری، تدریس و تجربه دانشجویان، برنامه های بین المللی و فرصت های شغلی متمرکزبوده است. وی دارای مدرک دکتری در حوزه آموزش و منحصرا موضوع کنترل الکترونیکی و زنان در مدیریت می باشد. او یکی از اعضای اصلی آکادمی آموزش عالی و نیز عضو مؤسسه ممتاز متخصصان کتابداری و اطلاع رسانی (CLIP) است.

 

کتاب های قبلی که توسط انتشارات فست از باربارا آلان به چاپ رسیده است عبارتند از: «راهبردهای فوری برای پشتیبانی از یادگیری دانشجویان» (2016)، «راهنمایی ساده برای آموزش در کتابخانه ها» (2013)، «حمایت از دانشجویان پژوهشی»(2009)، و «یادگیری آمیخته» (2007).

مترجم: الهه حسینی

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: