بازید دکتر رسول جعفریان از کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شهید بهشتی

 به گزارش لیزنا، در ابتدای این بازدید جلسه‌ای برای معارفه و تبادل اطلاعات مابین مسئولین کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و دکتر رسول جعفریان برگزار شد.

این جلسه با حضور دکتر حسن صدوق؛ ریاست دانشگاه شهید بهشتی، دکتر بابک شکری، معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه، دکتر مهیار جاوید روزی، سرپرست اداره تشریفات و گردهمایی‌های مدیریت حوزه ریاست و روابط‌ عمومی، دکتر امیررضا اصنافی، سرپرست اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، دکتر عباس احمدوند، معاونت پژوهشی دانشکده الهیات و معارف، دکتر مهران اسماعیلی و دکتر علی بوذری از اعضای هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و دکتر محمدرضا بهزادی مشاور مرکز موزه و اسناد دانشگاه، در دفتر ریاست کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد برگزار شد.

در ابتدا دکتر رائد فرید زاده ریاست کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شهید بهشتی و دکتر محسن حاجی زین‌العابدینی رئیس کتابخانه مرکزی گزارشی را پیرامون تاریخچه، امکانات و ارائه خدمات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شهید بهشتی به میهمانان حاضر در جلسه ارائه دادند.

در این جلسه دکتر رسول جعفریان و مسئولین دانشگاه شهید بهشتی حاضر در جلسه، از امضای تفاهم‌نامه ای ما بین کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران و دانشگاه شهید بهشتی برای تبادل اطلاعات استقبال کردند.

بعد از گفتگوهای صورت گرفته بین دو طرف، دکتر جعفریان با همراهی مسولین دانشگاه شهید بهشتی از مرکز موزه و اسناد دانشگاه شهید بهشتی بازدید کرد و در این بازدید دکتر بهزادی در ارتباط با کتب چاپ سنگی و سربی، تابلوهای نفیس و مجموعه‌های وقفی از سوی خیرین دانشگاه همانند دکتر بهرون، دکتر بیرشک، دکتر کریمان و ... به ارائه توضیحات پرداخت.

همچنین وی درباره مراحل پایانی فهرست کتب چاپ سنگی و سربی مرکز موزه و اسناد دانشگاه توسط مسئولین این مرکز، جداسازی کتب وقفی دکتر بهرون به علت کثرت آن و چاپ کتابی با عنوان یادنامه دکتر بهرون با محوریت موضوعی زندگینامه و منابع و اشیاء وقفی ایشان به کتابخانه صحبت کردند.

بعد از اتمام بازدید از مرکز موزه و اسناد، ریاست کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران از بخش‌های گردش و امانت، مرجع و اطلاع رسانی کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دیدن کرد و در این بازدید فضای کتابخانه، منابع و نحوه ارائه خدمات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد  به کاربران و حضور گسترده دانشجویان و پژوهشگران در این مرکز مورد توجه ایشان قرار گرفت.

شایان ذکر است در این بازدید دکتر رسول جعفریان و مسئولین دانشگاه شهید بهشتی حاضر در جلسه،  استقبال خود در رابطه با تفاهم‌نامه ای فی ما بین کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران و شهید بهشتی برای تبادل اطلاعات اعلام کردند.