کد خبر: 24814
تاریخ انتشار: جمعه, 01 مرداد 1395 - 11:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

30 هزار ساعت در سال صرف تبلیغات ترویج فرهنگ کتابخوانی می شود

منبع : لیزنا
رئیس شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه کرامت  گفت: همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با مساجد در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه به طور قابل توجهی با هدف افزایش سطح اطلاعات مردم کشور انجام می شود.
30 هزار ساعت در سال صرف تبلیغات ترویج فرهنگ کتابخوانی می شود

 

 حجت‌الاسلام سلیمانی رئیس شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه کرامت در گفتگو با خبرنگارلیزنا با اشاره به ترغیب کودکان و نوجوانان به کتاب‌های مذهبی و مطالعه آزاد اظهار داشت: یکی از افتخارات مساجد از زمان‌های قدیم این بوده که با کتاب و کتابداری بسیار مانوس بود و این امر با حضور گسترده کودکان و نوجوانان در این پایگاه مقدس مردمی زمینه ساز فرهنگ مطالعه کتاب، انجام میشود.

 

رئیس شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه کرامت درباره اینکه مساجد، محل مراجعه مردم و نسل جوان است افزود: در تمامی مساجد کشور سعی شده است که کتاب‌های دینی و مطالعه آزاد را تدوین و پخش کرده تا دسترسی آنها به این دوست قدیمی و باوفا در مساجد مُهیا شود.

سلیمانی یادآور شد: مساجد کشور با مجهز کردن کتابخانه‌های مجاورشان با 12 هزار جلد کتاب سعی در نو کردن کتابخانه‌ها کردند تا علم استفاده کنندگان افزایش یافته و مطابق پیشرفت جهانی رشد پیدا کند.

وی ادامه داد: مساجد با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همکاری بسیار خوبی دارد به طوری که کتاب‌های منبع مسابقات جشنواره امام رضا به وسیله این نهاد خریداری و با صرف هزینه 4 میلیارد تومان در اختیار این پایگاه‌های مقدس مردمی قرار گرفته است.

 

سلیمانی‌ عنوان کرد:‌ مساجد با همکاری کانون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور کار اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ مطالعه را به طور گسترده آغاز کرده تا سرانه مطالعه در کشور افزایش یابد.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های ذیربط با همکاری مساجد سعی در تقویت مقوله کتاب و افزایش میزان مشارکت نوجوانان و کودکان و مسابقات مختلف کتابخوانی در سراسر کشور دارد.

سلیمانی اذعان داشت: با همکاری نهادهای کتابخانه عمومی کشور بیش از 30 هزار ساعت در سال صرف تبلیغات مختلف در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: