30 هزار ساعت در سال صرف تبلیغات ترویج فرهنگ کتابخوانی می شود

 

 حجت‌الاسلام سلیمانی رئیس شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه کرامت در گفتگو با خبرنگارلیزنا با اشاره به ترغیب کودکان و نوجوانان به کتاب‌های مذهبی و مطالعه آزاد اظهار داشت: یکی از افتخارات مساجد از زمان‌های قدیم این بوده که با کتاب و کتابداری بسیار مانوس بود و این امر با حضور گسترده کودکان و نوجوانان در این پایگاه مقدس مردمی زمینه ساز فرهنگ مطالعه کتاب، انجام میشود.

 

رئیس شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه کرامت درباره اینکه مساجد، محل مراجعه مردم و نسل جوان است افزود: در تمامی مساجد کشور سعی شده است که کتاب‌های دینی و مطالعه آزاد را تدوین و پخش کرده تا دسترسی آنها به این دوست قدیمی و باوفا در مساجد مُهیا شود.

سلیمانی یادآور شد: مساجد کشور با مجهز کردن کتابخانه‌های مجاورشان با 12 هزار جلد کتاب سعی در نو کردن کتابخانه‌ها کردند تا علم استفاده کنندگان افزایش یافته و مطابق پیشرفت جهانی رشد پیدا کند.

وی ادامه داد: مساجد با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همکاری بسیار خوبی دارد به طوری که کتاب‌های منبع مسابقات جشنواره امام رضا به وسیله این نهاد خریداری و با صرف هزینه 4 میلیارد تومان در اختیار این پایگاه‌های مقدس مردمی قرار گرفته است.

 

سلیمانی‌ عنوان کرد:‌ مساجد با همکاری کانون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور کار اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ مطالعه را به طور گسترده آغاز کرده تا سرانه مطالعه در کشور افزایش یابد.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های ذیربط با همکاری مساجد سعی در تقویت مقوله کتاب و افزایش میزان مشارکت نوجوانان و کودکان و مسابقات مختلف کتابخوانی در سراسر کشور دارد.

سلیمانی اذعان داشت: با همکاری نهادهای کتابخانه عمومی کشور بیش از 30 هزار ساعت در سال صرف تبلیغات مختلف در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می شود.