کد خبر: 24886
تاریخ انتشار: یکشنبه, 10 مرداد 1395 - 21:32

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

صالحی امیری

احیای پست کتابدار در مدارس را به مجلس پیشنهاد می‌کنیم

منبع : لیزنا
سیدرضا صالحی امیری، رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی از توجه به احیای پست کتابدار و پیشنهاد آن به مجلس خبر داد.
احیای پست کتابدار در مدارس را به مجلس پیشنهاد می‌کنیم

سیدرضا صالحی امیری رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی در گفت‌وگو با خبرنگار لیزنا، در خصوص احیای پست کتابدار حذف شده در مدارس و تمهیدات لازم برای آن گفت: در این زمینه مذاکرات بسیاری با وزیر آموزش و پرورش انجام شده که تاکنون به نتیجه ای قطعی نرسیدیم.


وی با بیان اینکه وجود کتابدار در مدارس از تقاضاهای دائمی بوده، ادامه داد: با توجه به اینکه وجود این پست در مدارس ضرورت داشته؛ باید برای احیای هرچه سریعتر آن اقدام کرد.

رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی عنوان کرد: در دولت هم احیای این پست مطرح شده و قصد داریم این خواسته را که جزو نیازهای ضروری در امر آموزش و پرورش به شمار می آید، در مجلس مطرح کنیم تا گشایشی در این عرصه ایجاد شود.

صالحی امیری در بخش دیگری از صحبت هایش در خصوص کتاب های درسی دانش آموزان گفت: در جامعه‌ای که تغییر و تحول فرهنگی به سرعت در حال انجام است لذا تغییرات در محتوای کتاب های درسی نیز ضرورت می یابد و با همان سرعتی که تغیرات اجرا می شود باید شاهد تغییر و تحول در کتاب ها باشیم.

 
وی با اشاره به نیازسنجی فرهنگی در کتاب های درسی عنوان کرد: در سطوح سنی مختلف اجرای این امر ضروری است و علاوه بر این نیازسنجی باید در حوزه های اخللاقی، مهارت آموزی و اجتماعی نیز این مساله در دستور کار قرار گیرد.


رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی اظهار داشت: تغییرات باید با درک تحولات کشور، منطقه و جهان انجام شود هم چنین معلم نیز باید خلاق بوده و به این نیازها متناسب با تغییرات پاسخ دهد.

کتابدارآموزشگاهی
|
Iran
|
1395/05/14 - 04:08
1
1
باعرض سلام دوست ماباعنوان کتابدارکه بحث حقوق پایین کتابداران عمومی رامطرح میکنندومی پرسندچراآن رامطرح نمیکننداولابایدتوجه کنند که بحث مربوط به کتابداری آموزشگاهیست نه کتابداری عمومی آنهاخودشان بایددست به کارشوندوتشکیل یک جمعی بدهندوصدایشان رابرسانندالحمدالله الان که سرکارند.ثانیا کتابداری آموزشگاهی کلا مغفول مانده است وحتی همان پست های سازمانی آموزش وپرورش هم که جذب نیرونداشت الان حذف شده است و کتابداران این عرصه الان عملا بیکارندبازشما یک حقوق ولوکم دارید.اگرکتابداری آموزشگاهی فعال شودتاثیربه سزایی بردیگرگرایشها هم خواهدداشت چراکه کتابخوانی امری پایه ایست وبایدازمدارس آغازشودتا به کتابخانه عمومی ودانشگاهی و...برسد.
کتابدار
|
Iran
|
1395/05/12 - 14:41
1
10
چرا پایین بودن حقوق کتابداران کتابخانه های عمومی را به مجلس نمی رسانید
کتابدار
|
iran
|
1395/05/11 - 15:25
6
4
سلام خودمان کتابداریم کسی فکرمان نیست.اموزش پرورشی ها را هم بیچاره کنیم چه بشود
کتابداربیکار
|
Germany
|
1395/05/11 - 09:04
1
7
باسلام

باتشکرو سپاس فراوان از پیشنهادحضرتعالی
پیشنهاد بسیاربجا ومفیدی است وضرورت احیای پست کتابدارمدارس به خوبی احساس میشود وآموزش و پرورش فقط باید رشته تخصصی کتابداریرا جذب کندتا انشاالله گسترش مطالعه و کتابخوانی از پایه و مدارس اغازوایجادشودو در آینده نتیجه این امهر مهم بخوبی دیده شود.ماکتابداران بیکار همچنان منتظر وچشم به راه خبرهای خوب هستیم انشاالله...
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: