کد خبر: 25046
تاریخ انتشار: دوشنبه, 01 شهریور 1395 - 13:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

کتابهای دفاع مقدس و داستانهای ایرانی در صدر امانت کتابخانه‌های عمومی

منبع : لیزنا
در تابستان امسال مردم از کتاب‌های حوزه دفاع مقدس و داستان‌های ایرانی استقبال بسیار خوبی داشته و تا به امروز کتاب‌های زیادی از این حوزه از کتابخانه‌های سراسر کشور به  امانت گرفته شده است.
کتابهای دفاع مقدس و داستانهای ایرانی در صدر امانت کتابخانه‌های عمومی

 محمد الهیاری معاون توسعه  نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گفتگو با خبرنگار لیزنا، با اشاره به عناوین کتاب‌های پرطرفدار مردم در تابستان اظهار داشت: با توجه به حجم کتاب‌های منتشر شده در کشور، یکی از موضوعاتی که علاقه‌مندان به کتاب همواره به آن توجه دارند، انتخاب کتاب مناسب برای مطالعه است.

 

وی بیان کرد: در تابستان امسال از کتاب هایی در حوزه‌های شعر، ادبیات داستانی، نمایشی، مذهبی، رمان و داستان‌های تخیلی استقبال زیادی شده است تا جاییکه برخی از کتاب های حوزه دفاع مقدس به طور متوسط 30  هزار بار از کتابخانه‌های  سراسر کشور به امانت برده شده است.

الهیاری یادآور شد: در حوزه ادبیات داستانی و داستان‌های تخیلی نوجوانان و جوانان استقبال بسیار گسترده‌ای از کتاب‌های ایرانی داشته اند و این به معنی خلق آثار خوب و با کیفیت توسط نویسندگان سراسر کشورمان است.

معاون توسعه  نهاد کتابخانه های عمومی کشور عنوان کرد: اخیرا نویسندگان زیادی به نوشتن موضوعات حوزه دفاع مقدس روی آورده و این امر سبب استقبال زیادی از مردم و جوانانی که جنگ را تجربه نکرده‌اند شده است، به طوریکه کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس از نظر مطالعه رشد قابل توجه و درخشانی داشته است. این حوزه از لحاظ سوژه انقدر حرف برای گفتن دارد که هنوز ناگفته‌های بسیاری از آن دوران باید بیان شود.

 

 وی در پایان اذعان داشت: میزان استقبال مردم در تابستان نوید خوبی را برای حوزه نشر و کتاب‌های حوزه دفاع مقدس می‌دهد و اگر این میزان استقبال ادامه پیدا کند، این امیدواری وجود دارد که انتشاراتی‌ها به چاپ کتاب‌های بیشتر و جدیدتری در حوزه دفاع مقدس روی بیاورند. 

کتابدار
|
Iran
|
1395/06/08 - 18:32
0
0
کتابخانه ما امسال تابستان بیشترین کتابهای امتنت برده شده در حوزه کودک و رمان ایرانی بوده
لرستان
|
Iran
|
1395/06/02 - 16:25
0
0
در استان ما رتبه اول امانت را داستان بخصوص داستان خارجی
دوم روانشناسی
بخود اختصاص داده اند.
مریمی
|
Iran
|
1395/06/01 - 16:34
0
3
سلام
در کتابخانه ما بیشترین کتب امانت رفته کتاب های رمان فارسی، کتاب های کودک و آموزش زبان انگلیسی و هنرهای دستی هستند. فکر می کنم بیشتر دوستان همکار در هرجای ایران که باشند با بنده هم نظرند.
پاسخ ها
کتابدار
| Iran |
1395/06/02 - 14:45
سلام کاملا موافقم
کتابخانه
| Iran |
1395/06/02 - 09:57
درکتابخانه ما رمان
آشپزی
دفاع مقدس
مذهبی واخلاقی
وکودک
خیلی طرفدارداره
نوجوانان هم خیلی دنبال کتب علمی اند
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: